דף הבית / מאמרים תוכים / אילוף והתנהגות / למד את התוכי להכניס מטבעות לקופה.

למד את התוכי להכניס מטבעות לקופה.

שלב א:

יש להכין קופה, רצוי עם כמה שפחות קישוטים עליה, להכין צ'ופרים שהתוכי אוהב, ולהכין מקום שקט, רצוי איזה שולחן שתוכלו לשבת לידו בלי להיות גבוהים מהתוכי בהרבה, וכמובן, מטבעות. כמו כל תרגיל חדש שמלמדים, צריך לחלק את הלימוד לשלבים:

שלב ב:
בשלב הזה נלמד את התוכי להתייחס למטבע:
שימו את התוכי על השולחן, שימו גם את הקופה והמטבע על השולחן ותנו את הפקודה שבחרתם, התוכי ילך לבחון את כל הדברים החדשים על השולחן, אל תתיחסו, לא לטוב ולא לרע, אבל ברגע שהוא נוגע במטבע תעודדו אותו ותנו צ'ופר מיד.

שלב ג:
התוכי כבר למד להתייחס למטבע, ועכשיו נלמד אותו להרים אותו במקור:
אותה התחלה, שימו את התוכי, המטבע והקופה על השולחן, תנו את אותה הפקודה, התוכי שיודע כבר להתייחס למטבע ירוץ אליו ישר, רק שעכשיו אתם לא מעודדים כשהוא נוגע בו, גם לא נותנים צ'ופר, מחכים.. התוכי שיודע שבמגע עם המטבע הוא מקבל צ'ופר ינסה לעשות הכל כדי לקבל את הצ'ופר וינסה בשלב מסוים להרים אותו, בדיוק בשלב הזה, מעודדים ונותנים צ'ופר.

שלב ד:
לימוד התוכי להביא את המטבע לקופה:
אותה התחלה, שימו את התוכי, הקופה ומטבע על השולחן, ותנו את אותה הפקודה הוא כבר יודע שהוא צריך להרים את המטבע במקור, רק שעכשיו אנחנו לא מתייחסים אליו כשהוא רק מרים את המטבע, ושוב מרוב מאמץ לזכות בצ'ופר, הוא ינסה לעשות הכל, הוא בשלב מסוים יתחיל לטייל על השולחן עם המטבע בפה, ואיך שהוא מגיע עם המטבע לקופה (לא לחכות שהוא יכניס את המטבע, רק שיהיה ליד הקופה) נעודד אותו וניתן צ'ופר מיד.

שלב ה:
לימוד התוכי להכניס את המטבע לקופה:
שוב, אותה התחלה, שימו הכל על השולחן, תנו את אותה הפקודה..
הוא  ירים את המטבע וירוץ איתו לקופה, לא לתת שום יחס, בשלב הזה, ניתן לעזור לו ולהראות לו מה אנחנו רוצים, לתפוס את המטבע ולהכניס לחריץ הקופה כשהוא עדיין מחזיק את המטבע, ברגע הזה, כשהמטבע בתוך החריץ, תעודדו ותנו צ'ופר, גם אם עזרתם לו..

אחרי הרבה אימונים תוכלו להתגאות בתוכי החסכן שלכם

חשוב לזכור:
*כל שלב דורש אימונים רבים, ויש לעבור לשלב הבא רק כאשר השלב שבו אתם נמצאים מבוצע בצורה מושלמת.
*יש להתאים את גודל הקופה והמטבע לתוכי, שלא יצטרך להתאמץ כדי להגיע לחריץ.
*יש לקחת בחשבון שצריך הרבה הרבה סבלנות, אם אין לכם, אל תתחילו אימון, אימון שלא התחיל טוב כי אין לכם סבלנות היום, יכול לגרום לתוצאה הפוכה..

בהצלחה.

אודות תוכיאינפו

השאר תגובה