דף הבית / מאמרים ציפורי שיר ונוי / איבוד נוצות הראש בגולדנים

איבוד נוצות הראש בגולדנים

כללי: הבעיה נפוצה במיוחד בגולדיאן פינק האוסטרלי ,בדרך כלל מדובר באי חידוש צמיחת נוצות הראש לאחר נשירת הנוצות,במקרים אחרים נקבה הגולדיאן מאבדת את נוצות ראשה במהלך עונת רבייה.

גורמים: בעיית קרחות יכולה להיגרם מחוסר יוד.לא נבדק מדוע לפינק ישנה דרישה כה גבוהה ליוד,יתכן שבאוסטרלייה ישנם תנאי שפע והיוד נפוץ וזמין בתזונתו של הגולדיאן.יוד נדרש לצורך תפקוד תקין של בלוטת התריס. חוסר ביוד עלול לגרום למצב בו הנוצות במצב ירוד, קושי בהחלפת הנוצות, וכן בעיות פוריות ובעיות נשימה.מרבית התפריטים והתזונה לוקה בחוסר ביוד, כאשר מוסיפים לתזונה יוד רואים את ההבדל ותוך מספר שבועות הראש מתמלא בנוצות. תוספים:ישנן מספר דרכים להגביר את כמות היוד בתזונה.
יוד יכול להיות מסופק על ידי הוספת cuttlebone מרוסס על ירק, או על זרעים ומזון ביצים.צדפות למשל הינם גם מקור נהדר של יוד.אם לאחר מספר שבועות עדיין אין שיפור אפשר בשלב הבא לבצע השלמה עם יוד נוזלי.

תוספות טבעיים:הדרך הבטוחה כדי להשלים את חוסר היוד בציפורים, הוא יוד נוזלי עם אצות ים או אבקות.כדאי תמיד למצוא את החומרים הטבעיים כדי להיות בטוח שהציפור לא תינזק.

הערה: אם אינך רואה שינויים  בצמיחת הנוצות תוך שלושה שבועות תקופה בה העשרת את המזון ביוד אז כפי הנראה הבעייה היא חוסר יוד, קירחות וחוסר ניצוי בראש יכולים להיגרם גם מבעיות הורמונליות בנקבה או ריבוי של הציפורים שלא בעונה.

אין להעתיק או לפרסם מאמר זה ללא רשות המפרסם

אודות תוכיאינפו

השאר תגובה