דף הבית / מאמרים ציפורי שיר ונוי / כיצד נבחר לנו ציפורים מתאימים לרבייה?

כיצד נבחר לנו ציפורים מתאימים לרבייה?

כותב המאמר :גרינה אלון

בדרך כלל אנו מגדלים זכר בודד בגלל השירה או בגלל צבע או צורה.
לאחר שהגענו לידי החלטה כי אנו מכניסם נקבה מתחילות לצוץ מספר שאלות,האם נזווג ציפורים מזן אחר וניצור בן כילאיים (מעורב)? אני באופן אישי מתנגד לכך והסיבה היא אפשרות ליצור ציפור יפה אך עקר, ודבר שני נוצרת לנו ציפור שלא מתברגת לאף קטגורייה וללא שם,אני מעדיף זיווג נקי מאותו זן ואפילו ליצור קו דם חדש שבו ניתן להשביח את אותו זן כמו שעושים זאת מגדלים רבים באירופה וארצות הברית. נחזור לנושא שלנו בחירת בני הזוג לרבייה.
לאחר שיש לנו זכר ונקבה העבודה האמיתית רק מתחילה.
הכי טוב לרכוש את הציפורים בחודש עשירי תחילת הסתיו, ואם בחרנו בציפור שנולדה באותה שנה נוכל לזהות אותה מינית . לא תמיד בני הזוג המדובר יסתדר בעונת הרבייה ויש הממליצים לגדל זכר אחד על כל שלוש נקבות הבחירה הראשונית היא כמובן האישיות של הציפור חשוב שהציפור תהיה רגועה ולא מחרחרת לריב.

היות והכנרים מתחילים להתרבות בתחילת האביב יש לנו את כל החורף כדי להתבונן בהם ולהחליט מי מתאים למי וזאת בהנחה שיש לנו מספר ציפורים בריאות ומוכנות להיתרבות.
רוב המגדלים מעדיפים ציפורים צעירות בעלות נוצות חלקות ומסודרות וללא לשלשת עיינים פקוחות לרווחה ציפורים מקפצות ומלאות חיים וכמובן לא לרכוש את הציפור הראשונה שרואים זה מראה כללי לציפור שאמורה להראות בריאה.

יש מגדלים שמעדיפים נקבות בוגרות מגיל שנה ומעלה וזכרים בני שנה לערך כדי ליצור זווג, במידה ובחרנו ציפורים  בוגרת ננסה לוודא שהם גידלו צאצאים והאכילו אותם,הכוונה לשני בני הזוג כיוון שלרוב הזכר אינו מאכיל היטב או אינו מאכיל כלל את הגוזלים ואת הנקבה.

יש לבדוק מספר מגדלים ובתי גידול וליראות באיזה תנאים מגדלים את הציפורים טרם הרכישה

אין להעתיק או לפרסם מאמר זה ללא רשות המפרסם

אודות תוכיאינפו

השאר תגובה