דף הבית / ביקורות / ערכת WIFI צפיה, מעקב ואבטחה

ערכת WIFI צפיה, מעקב ואבטחה

ערכת WIFI צפיה, מעקב ואבטחה דגם 841T
הקדמה:

לפני כמעט שנה, עשיתי מאמר \ מדריך גדול בנושא צפיה, מעקב ואבטחת בית גידול. את המאמר \מדריך תוכלו לקרא כאן:

הצבת מצלמות בבית הגידול, צפיה בזמן אמת ואבטחה – המדריך הגדול
באותו מאמר, דיברתי על האפשרויות העומדות לרשותינו והתקציבים השונים אשר יאפשרו לנו לצפות, לעקב ואף לאבטח בית גידול. היום, כמעט שנה לאחר המאמר הגיע אליי ערכה הכוללת מקלט USB, מצלמה אלחוטית הכוללת ראיית לילה. זה זמן רב שאני מחפש פתרון נוח יותר מאשר הצבה של מחשב נוסף בחדר הגידול הכולל מצלמה וגישה מרחוק ע"י מחשב נוסף. הרגשתי כי שימוש במחשב נוסף, עלויות החשמל החודשיות ונוחות ההצבה והגישה לאותו מחשב\מצלמה אינה הדרך שבה אני חפץ. בבדיקת מצלמות אלחוטיות גם בתקופה זו גיליתי כי המחירים עדיין מאוד יקרים. אז מדבר לדבר גיליתי ערכות זולות מאוד ביחס למפרט ורכשתי תוך תקווה כי המחיר הזול לא יציג מוצר מאוד זול ובעל ביצועים נמוכים.

ההזמנה:
את ההזמנה ביצעתי בוואלה שופס, לרוב אני לא מזמין משם אבל מפעם לפעם אפשר למצוא דבר מה שבאמת משתלם. זמן האספקה היה 7 ימי עסקים, את המוצר הזמנתי ביום רביעי וקיבלתי היום, כך שניתן לומר 2 ימי עסקים וזה בהחלט מכובד. את המוצר משווקת די.אס.אי טלקום בע"מ. בעלת 7 סניפים בארץ.

מחיר:
המחיר הינו 399 ש"ח כולל משלוח (דואר שליחים עד הבית).

אריזה:
אריזת המוצר מגיע בתוך קרטון "דואר" נוסף ובו גם מעטפה עם חשבונית.
על אריזת המוצר ניתן לראות הדגשות רבות המאייפנות את המוצר כגון (לפי סדר ההדגשה, מהבולט לפחות בולט):

צד קידמי:
Wireless – המציין את האות האלחוטי חסר הכבלים.
Personal Professional security – המציין יחידה אישית ומקצועית לאבטחה.

צד אחורי:
דרישות מערכת ואפשריות החיבור כגון: מחשב נייח, נייד וטלויזיה אל מול המצלמה האלחוטית המשדרת.

צד א:
מציג את כל הכלול בערכה שנרכשה, סוגי מצלמות נוספות קיימות שניתן לרכוש.

צד ב:
מציג אילוסטרציה של של בית ואבטחתו.

9

10

11


בתוך האריזה:

בתחילה, הצפיה בחלקים נותנים באופן מיידי של רכישת "צעצוע" והפחד לקבלת מוצר באיכות ירודה מאוד ישר עלה, אך לאחר שהוצאתי את החלקים מתוך האריזה והנחתי אותם לשם צילום התחשוה הייתה שונה לחלוטין. איכות החלקים ברמה גבוהה מאוד ונותנת תחושה של מוצר רציני מאוד למרות גודלו הקטן.

בערכה, תוכלו למצוא:
מצלמה אלחוטית
רסיבר אלחוטי
אנטנה לרסיבר
מתאם עבור המצלמה
מתאם לרסיבר
כבל USB
תקליטור הכולל דריברים ותוכנת DVR
כבל אודיו וידאו עבור הרסיבר
שקית כוללת ברגים,דיבים לקיבוע המצלמה, ותפס מיוחד לפוקוס המצלמה

6

יחד עם הערכה שמחתי לגלות כי מעבר לחוברת בשפה האנגלית נמצורפת חוברת זהה לחלוטין בשפה העברית. מקריאת החוברת ומידע שיש לי בנושא, מצאתי את החוברת יעילה ומאפשרת הפעלה והתקנת המצלמה ביתר קלות גם למשתמשים חדשים.

7


המצלמה

המצלמה מגיעה עם מעמד איכותי, אשר יושב יציב מאוד בכל זוית אשר תכוונו את המצלמה. תפס המאפשר קיבוע זוית המצלמה נוח וגדול באופן יחסי.

בצידה האחורי של המצלמה ניתן לראות את האנטנה, חיבור אספקת החשמל (טעינה), וכפתור תזוזה לכיבוי או לחילופין הפעלה ע"י בחירת ערוצים 1-4. מיקום האנטנה לא במיקום הכי אידאלי ומשתמשים אשר יהיו יצרתיים כמוני ולא ישתמשו במברג ימצאו את האנטנה כמפריעה לא מעט לכיוון ובחירת ערוץ. אני אישית השתמשתי בתפס הפוקוס לכיוון ובחירת ערוץ.

2

בצידה הקידמי של המצלמה ניתן לראות את נורות האינפרה לראית לילה את המצלמה במרכז ואת 2 החורים האחריים בעזרת התפס לשינוי הפוקוס.

3

גודל המצלמה:
מידות: רוחב: 30 מ"מ
אורך: 87 מ"מ
משקל: 125 גרם בלבד
כפי שניתן לראות בתמונות ולפי המידות המצויינות גודלה של המצלמה כגודל מצת.

4

5

נורות האינפרה רגישות במיוחד ובתאורה של אור יום מצאתי את הנורות נדלקות מידי פעם כפי שניתן לראות בתמונה (צולם ללא פלאש). מבדיקה שביצעתי איכות הצפיה לא משתנה כאשר הנורות נדלקותבאור יום או כל תאורה סבירה אחרת.

12


המקלט

בצידו התחתון של המקלט, ניתן לראות את אישור משרד התקשורת, אשר מודגש ומופיע לא פעם בערכה. בצידו הקדמי ניתן לראות את חיבור ה-USB, אספקת חשמל, כניסת AV לצפיה בטלויזיה ו\או מכשירים התומכים כגון: DVD מקליט, VCR וכד'.
בנוסף, ניתן לראות את ברירת הצפיה "הקליטה". כברירית מחדל ב-M נקבל צפיה של המצלמה באופן קבע, אך במידה ויש לנו מספר מצלמות נוכל לסמן L ולבחור את מספר הערוצים שהמקלט יציג לפי סדר. לצורך העניין צפיה בערוץ 1 ולאחר 5 שניות בערוץ 2 וכן הלאה. במידה ונבחר בערוץ קבוע "M" נצטרך ללחוץ על חלקו העליון של המקלט למעבר לערוץ הרצוי.

1

13

התקנה:

ההתקנה עברה בצורה חלקה מאוד. למרות שמצויין כי התמיכה היא למערכות הפעלה XP00\NT לא מצאתי כל בעיה עם הדרייברים הקיימים להפעלת המוצר במערכת ההפעלה VISTA וגם WIN7.
לצורך ההתקנה חיברתי את האנטנה למקלט, חיבורו לחשמל וחיבור בעזרת USB למחשב. בעת חיבור ה-USB למחשב קיבלתי זיהוי המוצר וסריקת הדרייבר סיימתי את ההתקנה.

תוכנה:

עם הדרייברים תמצאו תוכנת DVR הכוללת סיריאל הנדרשת להתקנתה והפעלתה.את התוכנה התקנתי לשם בדיקה ומצאתי אותה ידידותית אך יחד עם זאת ישנן תוכנות רבות ואף בחינםשהייתי מעדיף להשתמש בהן. כל תוכנה אשר פתחתי לשם צפיה הניבה תמונה באופן מיידי וללא כל בעיה.

winDVR


הגדרת ערוץ ופוקוס:

ערוץ:
בחירת הערוץ מתבצעת ב-2 חלקים. חלק ראשון הוא בחירת הערוץ ע"י לחיצה בחלקו העליון של המקלט\רסיבר חלק שני הוא ע"י בחירת הערוץ בצידה האחורי של המצלמה. בחירת הערוץ במקלט הינה קלה ופשוטה, כל לחיצה על כפתור בחלקו העליון של המקלט יעביר מערוץ לערוץ עד לבחירת הערוץ הרצוי. אך בחירת הערוץ במצלמה הינה סיפור שונה לחלוטין. יש צורך לסובב "פין" רגיש במיוחד ולא ע"י "קליקים או מיקומים מוגדרים מראש אשר מצריכים עדינות ורגישות במיוחד ומקשים על בחירת הערוץ. תהליך זה צריך להתבצע מול צפיה בשידור (מחשב\טלויזיה) על מנת למצוא ערוץ. מאוד מזכיר את כיווני הטלויזיות הישנות למי שמכיר.

W1

W3

פוקוס:
לאחר בחירת הערוץ וצפיה במקלט כזה או אחר שאתם נמצאים על התדר הנכון ומדייקים ככל שניתן, מציבים את המצלמה במיקום הרצויובודקים האם הפוקוס מוגדר כפי שצריך. המצלמה מגיע עם פוקוס ברירת מחדל אשר נמצא + – תקין למרחק של 2.5/3 מטר.
הפוקוס מוקם בחלקה הקידמי של המצלמה ומצריכה תפס מיוחד לשינוי הפוקוס. בשונה ממצלמות WEB המיקום אשר הפוקוס נמצא הוא חסרון מאוד מאוד גדול. קשה מאוד לכוון את הפוקוס כאשר המצלמה נמצאת במיקום הרצוי, בגלל מיקום הפוקוס היה רצוי שיעשו דרך קלה יותר לסיבוב ללא צורך בתפס כזה או אחר.מסיבה זו ומסיבות נוספות אני ממליץ לשער את המרחק הנדרש לצורך צפיה לסדר את הפוקוס ולאחר מכן להציב את המצלמה.

W2


איכות צפיה:

יצא לי לראות מערכות רבות ובמחירים סבירים עד יקרים מאוד. אני יכול לומר בבטחון רב כי במחיר הזה ואף במצלמות שהמחיר שלהם כמו הערכה הזו לא תקבלו דבר טוב יותר ואף אעיז ואומר גם לא באיכות הזו.

חושך מוחלט מרחק 3 מטר:

121

אור יום, תנאי תאורה "קשים" (תאורה בזוית אל מול המצלמה):

1217

ביצועים כלליים ומסקנה:

המצלמה מאפשרת צילום עד 5 שעות ללא ראיית לילה וכשעתיים עם תאורת לילה, אך יחד עם זאת מאפשרת חיבור הספק קבוע למצלמה אשר יאפשר לכם לצפות ללא הגבלה.
מצויין שהקליטה הינה עד 100 מטר. הבדיקה אשר אני ביצעתי אפשרה לי לצפות בכ-50 מטר ללא הפרעות רציניות כאשר המקלט נמצא בבית ואני מטייל ברחוב. בתוך הבית למרות הקליטה הגדולה, גיליתי שכל קיר שחוצץ בין המקלט לבין המצלמה מהווה מכשול גדול, לכן אם הינכם מעוניינים לשים את המקלט בחדר מוגן או חוצצים בהם קירות רבים יש צורך לבצע בדיקה עם שירות הלקוחות ולוודא כי המקלט מתאים.

שרות לקוחות:
לאחר קבלת המוצר התקשרתי לתמיכת הלקוחות אשר קיבלתי בצרוף החשבונית. בדף החברה מצוינים סניפי החברה, טלפון לשרות לקוחות מרכזי וטלפון לתמיכה לאחר רכישה. המענה היה מהיר, קיבלתי תשובות מקצועיות והמלצות לדרכי פעולה.

 

יתרונות:
מצלמה קטנה ומאפשרת הצבה בקלות.
צפייה סבירה + באופן יחסי למחירה.
תוכנה ידידותית, אבטחה והקלטה.
התקנה פשוטה.
אלחוטית.
זול מאוד.


חסרונות:

כיוון פוקוס קשה ובמיקום לא יעיל במיוחד.
לא ניתן לרכוש מצלמות בנפרד ללא ערכה.

 

ערכת WIFI צפיה, מעקב ואבטחה דגם 841T הקדמה: לפני כמעט שנה, עשיתי מאמר \ מדריך גדול בנושא צפיה, מעקב ואבטחת בית גידול. את המאמר \מדריך תוכלו לקרא כאן: הצבת מצלמות בבית הגידול, צפיה בזמן אמת ואבטחה - המדריך הגדול באותו מאמר, דיברתי על האפשרויות העומדות לרשותינו והתקציבים השונים אשר יאפשרו לנו לצפות, לעקב ואף לאבטח בית גידול. היום, כמעט שנה לאחר המאמר הגיע אליי ערכה הכוללת מקלט USB, מצלמה אלחוטית הכוללת ראיית לילה. זה זמן רב שאני מחפש פתרון נוח יותר מאשר הצבה של מחשב נוסף בחדר הגידול הכולל מצלמה וגישה מרחוק ע"י מחשב נוסף. הרגשתי כי שימוש במחשב נוסף, עלויות החשמל…

Review Overview

רמת גימור
איכות וידאו
ידידותית למשתמש
עלות

אהבנו

סיכום: אם הנכם מעוניינים לצפות בבית הגידול שלכם בכדי לעקוב אחר התנהגות התוכים ואף לאבטח את בית הגידול, למרות המחיר הנמוך של הערכה היא בהחלט תעשה את העבודה בצורה הטובה ביותר. אם הנכם מעוניינים מעבר לצפייה בהתנהגות בצפייה איכותית והקלטות איכותיות הערכה הזו אינה בשבילכם, אך אדגיש ואומר כי ערכות מקצועיות לצפייה באיכות גבוה הן ערכות אשר יעלו יותר במאות אחוזים.

דרוג הגולשים: היה הראשון לדרג!

אודות תוכיאינפו

השאר תגובה