מחלת הפצ'קו בתוכים

מחלת הפצקו בתוכים
מחלת הפצ'קו, וירוס הפצ'קו זהו נגיף ההרפס שמתפרץ לרוב בזמן לחץ (עקה) תנאי מחייה גרועים ותזונה ירודה.מה גורם למחלת  הפאצ'קו?
מחלת הפאצ'קו נגרמת על ידי וירוס ההרפס. לעיתים קרובות מתפרץ במשלוחי תוכים שמיובאים לארץ כתוצאה מצפיפות ועקה.כיצד מועברת מחלת הפאצ'קו בין התוכים?
בדרך כלל, מחלת  הפאצ'קו מועברת באמצעות מגע עם מזון מזוהם, מים, או צואה. הדבקה באויר פחות נפוצה. ישנה אפשרות להידבק מתוכים שונים שנושאים את המחלה גם אם אינם מראים תופעות של המחלה. תוכי יכול להעביר את הוירוס ע"י הצואה שנגועה בוירוס והפרשות מהעיניים ומדרכי הנשימה. מקומות שנחשבים לסיכון והתפרצות המחלה/הדבקויות אלו מקומות שבהן משכנים תוכים מייבוא,  תוכים שמועברים לחנויות לחיות מחמד בקבוצות גדולות ואלו שנמצאים בתחנות ההסגר.  במקומות בהן יש תחלופה גדולה של תוכים שונים שמגיעים ממקורות שונים הסיכוי להימצאות המחלה גדולים יותר.מה הם הסימפטומים של מחלת של הפאצ'קו וכיצד היא מאובחנת?
תקופת הדגירה של מחלת הפאצ'קו היא בין 3-14 ימים. למרבה הצער, התסמין השכיח ביותר הוא מוות פתאומי, עם אבחנה מאושרת בנתיחה לאחר המוות. תסמינים אחרים יכולים לכלול שלשולים עם התקדמות מהירה למוות תוך 48 שעות. אפשר גם לראות שהאורט בלשלשת הופך צהוב, ירוק, וסימנים חריפים במערכת עצבים מרכזיים כגון רעד, חוסר איזון, או התקפים. נתיחה שלאחר מוות לעתים קרובות מגלה כליות מוגדלות, כבד וטחול, אזורים מוגבלים של נמק בכבד, ודימום. עור, הטחול, מעי, הלבלב, וחלל גוף יכולים גם להראות סימנים של דימום. אבחנה מתבססת על ההיסטוריה (כגון יבוא האחרון), תסמינים קליניים, ובידוד נגיפי מרקמות נגועות.מהו הטיפול למחלת הפאצ'קו?
מחלת הפאצ'קו נחשבת בדרך כלל כחשוכת מרפא בגלל ההתפרצות הפתאומית שלה והמוות המהיר יחסית. יש כבר כמה נסיונות מוצלחים עם  התרופה antiviral acyclovir ולאחריה טיפול תומך כולל מתן נוזלים, בידוד, והאכלה בעזרת מזרק. אולם הטיפול הטוב ביותר למחלתו של פאצ'קו נחשב למניעה.

כיצד מחלת הפאצ'קו נמנע?
שמירה קפדנית על ניקיון בבית הגידול, מניעת מחלות ע"י מניעת כניסת תוכים שאינם בדוקים לבית הגידול וכאלה שלא עברו תהליך בידוד. בידוד והפרדה באופן מידי מקרים החשודים שבהם תוכים נושאים מחלה.

אודות תוכיאינפו

השאר תגובה