דף הבית / ביקורות / הצבת מצלמות בבית הגידול, צפיה בזמן אמת ואבטחה – המדריך הגדול חלק ב'

הצבת מצלמות בבית הגידול, צפיה בזמן אמת ואבטחה – המדריך הגדול חלק ב'

הצבת מצלמות בבית הגידול, צפיה בזמן אמת ואבטחה – המדריך הגדול חלק ב'

מה מערכת צילום ואבטחה כוללת?

חצי מקצועית – למערכת חצי מקצועית אין צורך בציוד הקפי רב.
מחשב (כמובן).
מספר מצלמות נדרש.
מפצלי USB נוספים במידת הצורך.
מגבר במידת הצורך.
לרוב הרכישה תסתיים בקנית המצלמות בלבד.

דוגמא למצלמת רשת:                    דוגמא למפצל USB:              דוגמא למגבר 50 מטר USB:         מערכת מיועדת USB:
                                            

מקצועית:
מחשב (כמובן).
כרטיס DVR לפי מספר מצלמות נדרש לרוב כל כרטיס מאפשר עד 4 מצלמות.
מספר מצלמות נדרש.
כבל RG59 או RG6 (נדון בהמשך).
קו חשמל לכל מצלמה (יש אפשרות לכבלים הכוללים קו חשמל).
מחברים.

דוגמא לכרטיס DVR:                דוגמא למצלמה:                     דוגמא לכבל כולל קו חשמל:          דוגמא למחבר:
                            

דוגמא לחבילה כוללת:

842502.gif
מהן העלויות למערכות השונות?
חשוב: העלויות מתבססות על פי מחיר ממוצע נכון לזמן כתיבת המדריך ומשתנה בהתאם לציוד נוסף ו\או שונה.חצי מקצועית – מערכת USB.
עלות מערכת חצי מקצועית ע"י מצלמות USB צילום לתנאי תאורה רגילים הכוללת 2 מצלמות + כבלים מאריכים עולה כ-350 ש"ח. תוספת כל מצלמה כ- 150 ש"ח במידה ויש צורך במגבר USB יש להוסיף לחשבון הכולל 450 ש"ח. לרוב מערכת חצי מקצועית תהיה מורכבת מ-2 מצלמות מקסימום, מעל 2 מצלמות מערכת זו יש עדיפות לערכת אבטחה USB אשר תיתן ביצועים טובים יותר בעלות נמוכה יותר ו\או לשקול רכישה של מערכת מקצועית. ערכת אבטחה USB –  הכולל 2 מצלמות 10 מטר כבלים ותוכנה כ-750 ש"ח.מקצועית.
ערכה מקצועית הכוללת כרטיס DVR, תוכנה ו 2 מצלמות כולל סט חיבור 10 מטר (כבלים, מחברים וכו') עולה כ-1200 ש"ח. עלות מערכת מקצועית המורכבת מכרטיס DVR, תוכנה ו-4 מצלמות ראיית לילה כולל סט חיבור 10 מטר (כבלים,מחברים וכו') מתחיל בסביבות ה-2000 ש"ח.מה הצרכים שלנו?

לפני בחירת הציוד אנו צריכים להבין בדיוק את הצרכים שלנו מאותה מערכת.

  • האם אנו רוצים הקלטה קבועה של כל שטח בית הגידול? אם כך אנו צריכים לחשב את מספר המצלמות ו\או לבצע רכישה של מנועים להנעת המצלמות או רכישה של מצלמה ממונעת מראש.
  • האם אנו רוצים לצלם גם בחושך באופן קבוע או רק כאשר יש גורם לא ידוע בקרבת מקום? אולי יהיה עדיף במקום רכישת מצלמות ראיית לילה קניה של פרוז'קטור המופעל ע"י חיישן ולקבל כוח הרתעה כפול?
  • האם המצלמות חשופות וצריכות להיות מוגנות מתנאי אקלים קשים? גשם? הסתנוורות מפני השמש?
  • מה המרחק למיקום המצלמות וכיצד יועברו הכבלים? יעזור בבחירת כבל מתאים ובאפשרות בקשת מחברים מורכבים על כל כבל מראש.
  • מה איכות ההקלטה\צפיה שאנו מעוניינים? האם לשם זיהוי או לשם מעקב והנאה?
  • האם תנועת המצלמות (אוטומטית או בזמנים לפי בחירה) תפריע לתוכים או שרצוי במיקום מסויים מצלמה קבועה בלבד ואולי במיקום זה נדרש רק מצלמת דמה?

ענו על שאלות אלו ונסו לעורר שאלות נוספות על מנת לבצע רכישה חכמה ותמנעו הוצאות מיותרות.

 

בחירה נכונה של מצלמה\ות וציוד הקפי.

בכל מערכת באשר היא – חצי מקצועית – ערכת USB – מקצועית יש סוגים שונים של מצלמות וציוד הקפי. כיצד בוחרים? ראשית יש צורך לדעת מה השימושים והיכן נמקם כל מצלמה, כך נוכל לדעת אם יש צורך במצלמה ממונעת או ששטח הצילום ממיקום המצלמה מכסה את השטח שאנו זקוקים לצפיה, האם יש צורך בהגנה בפני תנאי אקלים ותנאי תאורה בזמנים שונים על מנת לבצע שיקול האם נרכוש מצלמה בעלת ראיית לילה, כפי שציינו בסעיף "הצרכים שלנו". לאחר כל הפרטיים ההכרחיים נצטרך גם לחשוב על איכות המצלמה, בחירת מצלמה בעלת 25FPS (נפרט בהמשך) תהיה בחירה מספקת לרוב, נצטרך לדעת מה גודל הרזולוציה הניתנת לצפיה והאם זה מספק, לרוב מדובר ברזולוציה של 640X480, בגדול השורה התחתונה לאחר כל שיקלול הצרכים שלנו השוני בין המצלמות יהיה בתמיכת רזולוציה ומספר הפריימים לשניה. ציוד הקפי – כרטיס DVR הוא לא רק כרטיס אשר מאפשר מספר כזה או אחר של מצלמות גם לכרטיס יש הגבלות כאלה ואחרות עליהן דיברנו זה עתה. לצורך העניין כרטיס DVR יכול מאוד להיות מוגבל לקצב של 25FPS כך שאם תקנו מצלמה איכותית יותר ובעלת FPS גבוה לא בהכרח  תוכלו "לנצל" זאת ויש כמובן צורך בהתאמה בין הציוד הכולל. דוגמא נוספת היא הכבלים – מעבר לתמיכת המרחק עליה נדבר בהמשך יש צורך לבדוק צריכה של קו חשמל על הכבל עצמו בכדי למנוע העברות של כבלים נוספים ו\או ישנה  נקודת חשמל ליד המצלמה. בחירת מצלמה  מתקדם – מעבר לבחירת מצלמה לפי מספר פריימים לשניה וכו' ניתן גם לבחור מצלמות מתקדמות יותר בעלות עדשות מיוחדות לתנאי תאורה שונים. ניתן לבחור מצלמות עם צמצם אוטומטי המסוגל להבחין בשינוי תאורה ובכך לפתוח או לסגור את הצמצמם לאפשר פחות או יותר כניסת  אור ולשמור על איזון. דברים נוספים אשר אולי נרצה לבחון במצלמה הם BLC,AWB,AGC שהם Back Light Compensation\חיפוי תאורה אחורית Auto White Balance\איזון לבן אוטומטי Auto Gain Control\בקרת תאורה אוטומטי יש לזכור שכל הכתוב לעיל  תלוי במיקום המצלמה ויתכן כי יהיה מיותר ועלול ליקר ללא סיבה מוצדקת. אפשרויות אלו מייקרות את המצלמות במאות אחוזים.

 

מספר מילים על מצלמות אלחוטיות.

קרינה – לצערי לא מצאתי מידע אשר אני יכול להיות סמוך ובטוח כי המידע אמין ללא אינטרס שיווקי. אני יכול לומר כי מצלמה אלחוטית היא פחות מטלפון סלולארי בזמן דיבור האם זה הרבה? בתקופה זו אנו עדים לפניות בכל מדיה אפשרית על בקשה להפחתה בשימוש ללא אוזניה ולכן מן ההגיון כי מדובר בקרינה מזיקה. כמובן שהכל תלוי במיקום המצלמה וחשיפה לתדר לזמן מוגדר אך לפני רכישה של מצלמה אלחוטית הייתי בהחלט מנסה לברר אז זמני החשיפה והתדר – תדר שאינו דורש רישוי הוא  2.4 נכון לעכשיו. (אנו נעדכן בנושא הקרינה ורישוי התדר ברגע  שיהיה מידע אמין).

מחיר– מחיר המצלמות לרוב הוא כ-פי 3\4 ממחיר מצלמה "רגילה", לרוב רכישה של מצלמה זו תעשה בחוסר אפשרות להעביר כבלים ו\או שינוי של מיקום המצלמה בזמנים קצרים. קליטה – הקליטה שונה ממצלמה למצלמה ובאפשרויות כגון הוספת מגבר ורכזות אשר יאפשרו קליטה  רחוקה יותר. יש לחשב את מספר הקירות ולציין קיר עבה כגון ממד ומרחק ולקבל התחייבות לקליטה לפני רכישה.

אודות תוכיאינפו

השאר תגובה