דף הבית / מאמרים תוכים / מאמרים כלליים / המדריך לבניית תא הטלה – בית הטלה חלק א'

המדריך לבניית תא הטלה – בית הטלה חלק א'

המדריך לבניית תא הטלה – בית הטלה חלק א'

בניית תא הטלה לתוכים גדולים כגון ג'אקו, אקלקטוס,אלכסנדרין ועוד.

בעיקרון על סמך המידות וההסברים אפשר לבנות כל תא בצורת L ע"י שינוי המידות שאנו רוצים להקטין/ להגדיל. בשנים האחרונות אני נוהג לבנות או לתקן בעצמי את תאי ההטלה של התוכים שלי. קודם כל אני נהנה מהעשייה, דבר שני הרבה יותר נוח לי לתקן לעצמי. לעיתים אני מחזיק תא הטלה בצד ומחליף אותו עם  תא שזקוק לתיקון. בדרך כלל החלק שזקוק לתיקון הינו החלק שדרכו נכנסים התוכים לתא ההטלה. הם נוהגים לכרסמו ולהגדיל את החור בצורה ניכרת. ישנם מגדלים או יצרני תאים שמונעים זאת ע"י הוספת זויות מתכת מסביב לפתח הכניסה ובאזורים נוספים. הוספת זויות אומנם מונעות מהתוכים לכרסם את התא, אך גם מונעות מהתוכים לבצע תהליך שחשוב להם מאוד לריבוי. חלק מתהליך החיזור וההכנה לקראת הריבוי הינו החלק שבו הזכר מכין את המקום לנקבה. בטבע הוא יכרסם את גזע העץ (גם אם אין צורך) ויעמול קשה מאוד על מנת להוכיח לנקבה שהוא דואג לה ומכין מקום בטוח ומוגן. הכירסום הינו תהליך שטבוע עמוק בתוכים ומשפיע על התנהגותם בזמן הריבוי. ממניעים אלו אני נמנע מלמגן את הפתח ומעדיף מידי תקופה לשפץ את התא ולהשמיש אותו מחדש.

אביזרים וציוד שנדרש לנו להכנת תא ההטלה:
1.מקדחה/מברגה
2.משור חשמלי
3.מברג פיליפס
4.פלייר
5.קאטר

ראשית אפשר ורצוי לחתוך את כל החומר לתא ההטלה אצל הנגר. אני משתמש בפלטות סנדוויץ בעובי 1.7ס"מ. שימו לב, כל המידות בס"מ. אפשר שהנגר גם יכין את הפתחים הרצויים ולא תצטרכו את המסור החשמלי.
ליצירת תא הטלה במידות 60*30*60 בצורת L נדרש החומר הבא:

מידות כלליות לחיתוך.jpg

לנוחיותכם הכנתי שירטוט פשוט של החלקים המראה היכן יש לחתוך פתחים כשכל חלק ממוספר:

00002.JPG

 

00003.JPG

 

00004.JPG
הכנה והרכבת התא:ראשית מומלץ לבדוק שהחלקים מתאימים ואפילו לסמנם כדי שיהיה קל יותר. למטרה זו אני משתמש בנייר דבק
פשוט שיחזיק את החלקים ביחד:

00001.JPG

לאחר שבדקנו שהכל מתאים אנו יכולים להתחיל ולעבוד על החלקים שמצריכים חיתוכים. נתחיל בדופן הקידמית דרכה נכנסים התוכים לתא (חלק מספר 2). הפתח אמור להיות בגודל 12 ס"מ. עלינו לסמן את  הפתח למטרת חיתוכו. אפשר לחתוך את הפתח ע"י מקדח כוס בקוטר המתאים או עם משור חשמלי (ג'קסור) . לסימון הפתח אפשר להשתמש בקערה במידה או כלי אחר. לי יש קופסה של ווקס לרכב שקוטרה בדיוק 12 ס"מ ואיתה אני מסמן את הפתח.

סימון דופן קידמית.jpg

 

קופסה לסימון.jpg

לאחר הסימון נקדח חור בחלקו הפנימי של העיגול. החור ישמש אותנו להכנסת המשור לחיתוך הפתח.

קדיחת חור מוביל.jpg

 

אודות תוכיאינפו

השאר תגובה