דף הבית / בעלי חיים / נקיו – כלב ללא רגליים

נקיו – כלב ללא רגליים

Dog-With-Four-Prosthetic-Legsנקיו הוא הכלב הראשון בעולם כולו המצויד בסט שלם של רגליים מלאכותיות הפועלות באופן טבעי ומאפשרות לו לרוץ, לקפוץ ואפילו לשחות. הרגליים המלאכותיות בהן משתמש נקיו, עוצבו בתהליך פורץ דרך ע"י מרטין קאופמן, מיסד החברה "אורת'ופטס", שמשמעותה בעברית הינה "חיות תקינות".
נקיו ואחיו היתומים, שננטשו ע"י משפחה הנמלטת מעיקול ביתם, בקושי שרדו את החורף הנוקשה בנברסקה. גווע ברעב, הגור האדום והנמרץ דרך על משטח קרח שהיה במרתף. הקרח נשבר, וארבעת רגליו של נקיו נתקעו במים הקפואים.

בעודו בגיל חמישה שבועות בלבד, נלקח הגור למרכז להצלת בעלי חיים. תחת השגחת אנשי המרכז, מצב הרגליים של נקיו החמיר עקב כווית קור, בעודן נתמכות ע"י קרשי עץ.

טכנאית וטרינרית בשם כריסטי טומלינסון חיפשה חבר למשחק לפוקי, כלב הג'ק ראסל טרייר המעורב שלה, כשנתקלה בנקיו. מפוחד וחושש מהכאב שהליכה ומשחק עם כלבים אחרים יכולים לגרום, נקיו אסר על עצמו לזחול על בטנו בבית ובקליניקה הווטרינרית לכלבים, שם קיבל טיפול יומיומי.

כריסטי ארגנה ערב תרומה כדי לשלם עבור התקנת רגליים תותבות בשתי רגליו האחוריות של נקיו. הוא התלהב ושמח מכך עד כדי כך ש"אורת'ופטס" החליטו להשלים את התהליך ולהתקין לו שתי רגליים קדמיות – בחינם. זו הייתה הפעם הראשונה שחברת "אורת'ופטס" התקינה על בעל חיים סט שלם של רגליים חדשות.

בהתחלה, ללכת על ארבע רגליים חדשות היה מאתגר, אבל נקיו התרגל לכך במהרה ולמד להשתמש בהן כל כך מהר, עד שנדמה היה כאילו היו הן הרגליים הטבעיות שלו. אחרי מספר ימים בודדים בלבד הוא רץ וצהל. הרגליים התותבות האלו נבנו לחקות את השריר ואת העצם של איברי כלב, כך שהן מאפשרות לכלב הנכה לעשות כל דבר שכלב נורמלי אחר היה עושה.

כריסטי נדהמת מיכולת התזוזה, המוטיבציה וההנאה של נקיו מהחיים. "עכשיו נקיו יכול לא רק לרדוף אחרי כדור עם כלבים אחרים" אומרת כריסטי, "הוא גם יכול אפילו להשיג אותם!".

אודות תוכיאינפו

השאר תגובה