דף הבית / מאמרים תוכים / מניעת הטלת ביצים

מניעת הטלת ביצים

נקבות התוכים בבר לא יטילו ביצים אלא אם כן יש להם בן זוג ואתר קינון מתאים.בשבי, אף על פי כן, חלק מהתוכים יטילו ביצים חרף היעדרות בן זוג. הטלת הביצה יוצרת הרבה לחץ לתוכים ותזונה לקויה עלולה לגרום למחלות שונות. במצבים שהציפור מטילה ביצים הסיכונים האלה גדלים.לציפורים החיות בשבי יכולים להיווצר סיכוני בריאות ללא תועלת מההטלה, חלק מהציפורים מפתחות בעיות מהפעם הראשונה שהן מטילות אחרות יכולות להטיל במשך שנים לפני שנוצרת בעייה בריאותית, בעיות של רבייה יכולות להוביל לכפיתת ביצה, שמיטת צינור השחלה, דלקת הצפק, ומוות. לא כמו עם חתולים וכלבים זו לא פרוצדורה פשוטה לעקר צפור,להרבה ציפורים הדרך הכי יעילה למנוע תטולה תהיה דרך שינויים התנהגותיים וסביבתיים.

מספר עצות למניעת הטלת ביצים.

1.שים את התוכי לישון מוקדם,יום ארוך הוא אחד הסימנים החשובים הגורמים לתטולה.השארת התוכי עד לשעות מאוחרות גורם לחיקוי ימים ארוכים כפי שקורה בקיץ וגורם לתוכי להתכונן לתטולה.שעת שינה מוקדמת תעזור לעצור את ייצור ההורמונים.חושך מוחלט ושקט יכולים להועיל, באפשרותך לכסות את הכלוב.

2.אל תשכן את התוכי במקום אפל, רוב התוכים מחפשים מקום להטלה במקום אפל לכן דאג שכלוב התוכי יהיה במקום מואר, הרחק תא הטלה,במקרים רבים בעלי תוכים מתקינים בכלוב תאי הטלה על מנת שלתוכי יהיה מקום כדוגמת בית לישון בו, תא הטלה מעודד תטולה, תוכים יכולים גם לחפש מקום קינון מחוץ לכלוב כמו מתחת לספה, או מאחרי הארון, יש לפקח על התוכי במידה והוא חופשי בבית.

3.מנע מגע בין התוכי שלך לתוכים אחרים,מגע עם תוכים אחרים יוצר גירוי להטלה,זה יכול לקרות גם אם מין התוכי השני נקבה,מגע עם תוכי אחר יכול בהחלט לגרום להורמונים לעבוד.

4.חלק מהתוכים יתנהגו עם המטפל כעם בן זוגן,ההתנהגות מתבטאת בשיפשוף,הרמת זנב,או ניסיון להאכיל,במקרים כאלה אל תשתף פעולה,החזר את התוכי לכלוב,בשום אופן אין ללטף את התוכי בגב או מתחת לזנב,פעולות אלה עלולות להתפרש אצל התוכי כחיזור מצידך.

5.הרחק מהתוכי " צעצועי אהבה ".חלק מהתוכים יעשו נסיונות הזדווגות עם אוביקטים בסביבה שלהם, כמו כוסות אוכל, צעצועים,מקל עמידה, או ראי.התנהגות זו כוללת ניסיון האכלה,שיפשוף החלק התחתון והרמת זנב,עדיף להרחיק אובייקטים אלה מסביבת התוכי.

6.החלף בתדירות גבוהה את מיקום הכלוב.שינוי מיקום הכלוב ,החלפת סדר הצעצועים כלי האוכל ומקל העמידה יכולים אף הם לעזור.

7.תן את התזונה האופטימלית לתוכי וספק אור שמש מלא.הטלת הביצים גורמות לתוכי לאיבוד הויטמינים, חלבונים, וסידן,לכן חשוב מאוד במיוחד בעונת הריבוי שהתזונה תהיה מאוזנת.תזונה המכילה זרעים בלבד אינה מספיקה.

8.המנע מזריקת הביצים שהוטלו,לעיתים האפשרות שניתנת לתוכי לדגור על הביצים מונעת המשך תטולה בעתיד, השאר את הביצים עד אשר התוכי מאבד עניין,במידה והתטולה נמשכת יש להתייעץ עם וטרינר.

9.שאל את הוטרינר שלך על זריקות הורמון. במקרים מסויימים של תטולה מוגזמת הוטרינר יכול להמליץ על זריקות הורמון בנוסף לשינויים של תזונה,זריקות הורמונים באופן יחסי בטוחות ויכולות לעזור בהקטנת מספר ההטלות בחלק מהתוכים, היעילות של זריקות הורמונים משתנות מתוכי אחד למשנהו ולא תמיד ההשפעה שווה.

10.אם יש לך שאלות המתייחסת לבריאות התוכי שלך כתוצאה מתטולה בלתי פוסקת, או אם האמור לעיל לא עוזר, התייעץ עם וטרינר.

אודות תוכיאינפו

השאר תגובה