דף הבית / מאמרים תוכים / בריאות / מדריך לבחירת תוכי – הדרך הנכונה והבטוחה

מדריך לבחירת תוכי – הדרך הנכונה והבטוחה

 

 מה אנו כמגדלים צריכים צריך לבדוק לפני שקונים תוכי

א. אופי – איזה תוכי אני רוצה
יחיד, זוג, האכלת יד? חשוב לברר לגביי האופי וההתנהגות שלו. יש תוכים בעלי אופי שלא מתאים לכל אחד (רעשניים מאוד או מלכלכים מאוד). כשקונים תוכי בלהט הרגע, בלי לברר על האופי והצרכים שלו, מגלים מאוחר יותר בבית חוסר סבלנות לטיפול בו ולדרישות שלו. מצב כזה גורם סבל לשני הצדדים בעיקר לתוכי.

ב.  עלויות
צריך לקחת בחשבון כל הוצאה כספית – כלוב מרווח מספיק, מזון מתאים, טיפול רפואי, ציוד, צעצועים. העלות לא מסתכמת בקניית התוכי בלבד, יש לחשוב מראש על הוצאות בעתיד, ולא לחסוך ולמנוע מהתוכי תנאי מחייה הולמים.

ג.  איפה לקנות
מומלץ לקנות ממקור ידוע ואמין (מגדל או מקום מומלץ ובטוח). תוכים המגיעים ממקורות מפוקפקים הם לעיתים קרובות תוכים חולים.

ד.  מצב ובריאות התוכי
לשים לב שהתוכי עירני, פעיל ומגיב היטב לסביבה. ניוצי יפה ללא קרחות. פנים ללא פצעים, ומקור ללא עיוותים. עיניים ונחיריים יבשים ושאינם דומעים. רגליים נקיות מפטריות וגבשושים. להביט בתוכי כשהוא עומד ללא הפרעה ולוודא שאינו נושם בכבדות (עליה וירידה של הזנב בכל נשימה). תוכי חברותי ומוחתם – יתכן שירתע מזרים, אך אינו אמור לברוח או לגלות תוקפנות או לנשוך. לראות איך הוא מתנהג עם המוכר/המגדל, אם הוא חברותי אליו, עולה על ידו ונותן ללטפו. בדיקת מחלות – במקרים מסויימים (למשל בחנות חיות) התוכי נמצא בסביבת תוכים אחרים. לכן גם אם התוכי נבדק בעבר, מומלץ לקחת אותו לבדיקה אצל וטרינר שמתמחה בבעלי כנף, שבוע אחרי שהגיע לבית החדש. הבדיקות  המומלצות ביותר הם, כלמידיה, פוליומה, המקור והנוצה.

ה.  חיבור לתוכי
חשוב לבלות כמה שיותר זמן עם התוכי, לפני שקונים. תחזיקו אותו, תתקשרו איתו – אם לא במגע אז במילים. אם התוכי מביע התעניינות בכם ואתם מרגישים שיש חיבור, זו כבר התחלה טובה! אל תקנו תוכי רק כי הוא נראה יפה, או גדול. אל תחשבו שתוכי גדול/יקר יותר = טוב יותר. יש הרבה תוכים בעלי אופי נוח ואוהב, ובעלי יכולת חיקוי/דיבור, ללא קשר לגודלם או מחירם – הכל תלוי ברמת ההשקעה והיחס שלכם! 

אודות תוכיאינפו

השאר תגובה