דף הבית / מאמרים תוכים / בריאות / טיפול בתוכי עם פיסוק רגליים

טיפול בתוכי עם פיסוק רגליים

 

לעיתים עם כל האיכפתיות והטיפול הנכון יתכן שלגוזל יווצר פיסוק רגליים, למניעה  יש לוודא שבתא הקינון יש מספיק נסורת וחומר קינון והתזונה להורים מקיפה ומספקת. בחלק מהמיקרים יתכן שאף האם דוגרת על הגוזל תוך הפעלת לחץ הגורם לפיסוק.

פיתרונות:
השתמש בספוג איפור בצורת טריז,אלו הספוגים בעובי הנכון.

תצטרך לחתוך ולתקן בחלק המקומר על מנת שהספוג יהיה שטוח יותר.

אין משמעות לחיתוך ישר ומדוייק,למטרה זו השתמש במספריים או בסכין יפני תוך הזהירות הראויה, עשה שני חריצים בספוג בעזרת המספריים,הכנס את המספריים תוך כדי סיבוב על מנת שהחור יהיה רחב יותר ומעוגל, שני החריצים צריכים להיות במרווח כזה שהרגליים יכנסו ויהיו ישרים עם הגוף, לא להצמיד את החורים זה לזה מאחר והם יקרעו ויהפכו לאחד

יש לדחוף רגל אחת דרך החריץ ולמשוך את הרגל מצד שני, יש לעשות מהלך זה בשיא הזהירות על מנת שרגלו של התוכי לא תיפע,אם המשיכה קשה מידיי הרחב שוב את החור, לאחר שהרגל הראשונה עוברת במעט הכנס את רגלו השנייה וחזור על התהליך, שים לב שהמשיכה לא תיעשה סאופן מוגזם ותגרום נזק נוסף לרגלו של הגוזל.

הגוזל ירגיש מאוד מגושם וינסה לצעוד וידחוף את עצמו אפילו בסיבובים לכן עדיף לשימו בכלי צר ולרפד את תחתית הכלי בו הוא נמצא במטלית כדי שירגישו רכות,לציפורים גדולות יותר תצטרך כלי עמוק יותר.

יש לבדוק את הספוג כפעמיים ביום ולוודא שהינו ממוקם גבוה ומוצמד לגוף, במידה והספוג מתלכלך אפשר להופכו לצד שני אך עדיף לא לשחרר למשך שבוע לפחות,במידה והציפור בוגרת יותר הזמן יתארך, כאשר עולים על הבעייה מוקדם בין 8-14 יום הפיתרון פשוט יותר ובדרך כלל מוצלח

ישנה אופצייה נוספת אשר דורשת קצת יותר מומחיות והיא השימוש בסרט כירורגי המקופל כלפי פנים ולכן לא פוגע בעור.

במידה והינך חש כי אינך מסוגל לבצע את הפעולות הרשומות מעלה ללא גרימת נזק נוסף לגוזל פנה 
לויטרינר, ככל שתפנה מוקדם יותר כך זמן הריפוי יהיה מהיר יותר, ככל שעובר הזמן סיכוי ההצלחה פוחתים.

מקור: http://www.parrotparrot.com

אודות תוכיאינפו

השאר תגובה