דף הבית / מאמרים תוכים / אילוף והתנהגות / איך ללמד את התוכי להתחזות למת – המדריך המלא חלק ב'

איך ללמד את התוכי להתחזות למת – המדריך המלא חלק ב'

איך ללמד את התוכי שלכם את התרגיל "Play Dead"

 איך ללמד את התוכי להתחזות למת – המדריך המלא חלק ב'

שלב 3: באתי לעזרת חבר 🙂

כשצ'יף ממש הראה מאמץ רציף להתהפך לבד החלפתי את הפקודה הווקלית "גלגול" לפקודה הסופית (קול ירייה) והתחלתי להשתמש בקליקר כדרך קבע, עשו כך גם אתם החל משלב זה.

 

חשוב להבין לפני התחלת שלב 3:

בשלב הזה נפסיק לעזור לתוכי כמו בעבר, אין יותר תנועות ידיים ואנו לא מובילים אותו להתהפך אז זה בסדר והגיוני שהתוכי יחוש קצת מבולבל, ולכן אין בעייה לעזור לתוכי להבין בדיוק מה אנו מצפים ממנו לעשות:-בזמן שהצבתי את יד ימין מול (בצורת אקדח) צ'יף קירבתי את האצבע המורה(יד שמאל) לקראת רגלו הימנית וכך הוא אוטומטית היה מרים את הרגל ומתחיל להתאמץ להתהפך. אפשר גם לעשות תנועות "קשת" עם יד ימין מולו (אך עדיין להשאיר את היד בצורת אקדח), אחרי כמה פעמים כאלה הוא יתרגל לתנאים החדשים. רוב הסיכויים הם שכשהתוכי יראה תנועת האקדח הוא יחכה עם הרגל באוויר בציפייה שנעזור לו, אם אתם רואים שאין תגובה/אכן ישנו בלבול מצד התוכי פעלו לפי ההמלצות הנ"ל.

 

איך עושים את זה:

יד ימין בצורת אקדח ניצבת אל מול פרצוף התוכי, אומרים את הפקודה הווקלית הסופית. כשרואים מאמץ מצידו נותנים לו "דחיפה" קטנה בכנף/בחלק העליון של רגל ימין עם אצבע מורה(יד שמאל), מהר מאוד הוא יבין שאנו לא הולכים לעזור לו יותר ואתם תראו אותו עושה היפוך מלא/חצי היפוך.

דוגמא:

צ'יף היה נשאר כמה שניות עם הרגל ממש גבוהה באוויר אך הוא לא התהפך אז נגיעה קטנה מצידי הייתה עושה את העבודה, חשוב לדאוג לשבח את התוכי ולתת לו צ'ופרים גם אם הוא עושה "רק" חצי היפוך, עיקר המטרה היא שהרגליים שלו כבר לא יגעו במזרן.

שלב 4: לחזור לנקודת ההתחלה:

כשהתוכי מתחיל להתהפך/התהפכות כמעט מלאה ברצף ואתם רואים שהוא מוכן לשלב הבא אנו מתחילים להתערב בתהליך ע"מ לקבל את התוצאה הסופית שבה הוא "מתחזה למת".

איך עושים זאת:

ברגע שהתוכי מתהפך אנו מחזיקים אותו הפוך עם יד ימין כמו בשלב 1, השוני היחיד הוא שאנו רוצים שהוא יהיה במצב "רגוע" בלבד ולא "יציב לחלוטין", אחרי שנייה או שתיים שאתם מחזיקים אותו לחצו על הקליקר ותנו צ'ופר. המשיכו כך עד שאתם רואים שהוא בסדר עם זה ושאין לו בעייה להישאר כמה שניות על הגב,  כשזה קורה השאירו אותו יציב לחלוטין בדיוק כמו שלב  1(למרות שזה אמור כבר לקרות מעצמו). זהו השלב שאמור להיות הכי קל כי התוכי מכיר את התנוחה הזו גם מהעבר (לשכב על כף-היד) וגם משלב 1, מכאן והלאה זה עניין של 5-7 אימונים עד שהוא יעשה בצורה מושלמת בדיוק כמו צ'יף 🙂

חשוב להבין:

במשך כל הלימוד יש להבין שהרבה יותר חשוב שהתוכי יכיר את הפקודה הוויזואלית (צורת האקדח) מאשר הפקודה הווקאלית, אני למשל עושה כל פעם קול אחר סתם בשביל הכיף כי בת'כלס זאת לא פקודה ווקאלית כמו "שלום" אלא סתם תוספת נחמדה לתרגיל.

זמן שלקח לי ללמד את צ'יף:

שלב 1: אימון של 25 דקות, ביום הראשון ללימוד התרגיל.

שלב 2 א': אימון של 10 דקות, ביום הראשון ללימוד התרגיל.

שלב 2 ב': אימון של 40 דקות, ביום השני ללימוד התרגיל.

שלב 3: אימון של 30 דקות, ביום השלישי ללימוד התרגיל.

שלב 4: אימון של 25 דקות, ביום הרביעי ללימוד התרגיל.

 

 

 

ליטושים אחרונים*:

אחרי שצ'יף למד את התרגיל לקח לי עוד 2-3 אימונים עד שהוא עשה את זה כל פעם ללא שום בעיה, ע דלפני יומיים הוא היה מתהפך לפעמים לשנייה וחוזר לעמוד על הרגליים- אני פשוט אמרתי "לא" והחזרתי אותו לשכב על הגב למשך 3-4 שניות ולחצתי על הקליקר, לאט לאט זה הלך ונעלם אז אין לכם מה לדאוג.

 צפייה בסירטון:

 

אודות תוכיאינפו

השאר תגובה