דף הבית / בעלי חיים / וויכוח כלבי בבית המשפט – חמידות לא הוגנת?

וויכוח כלבי בבית המשפט – חמידות לא הוגנת?

Dogca

כלבת עזר מסוג גולדן רטריבר בשם רוזי, שאומנה לעזור לאנשים בשעת לחץ, צוינה על עזרה לקורבן לאונס בת 15 שאזרה אומץ להעיד במהלך משפט רגשי וקשה בבית המשפט בניו יורק.

למרות זאת, הרוגע שרוזי השרתה על הנערה הדליק כמה וויכוחים מעניינים, והסנגורים מתווכחים כעת שרוזי השפיעה בצורה לא הוגנת על חבר המושבעים בשל חמידותה הבלתי ניתנת להכחשה.
אם כך, השאלה יכולה להשפיע על דברים כגון כלבים בבית המשפט, הפצת תוכניות למדינות אחרות וכו'.

בתי משפט הם מקומות מפחידים ומאיימים ללא ספק, במיוחד לקורבנות או לפשעי אלימות. אחרי הכל, הקורבן מעיד על חוויה טראומטית בפני אנשים שמנסים כל הזמן להוכיח שהוא או היא לא מספרים את האמת.
תחת הנסיבות הללו, קשה לדמיין מה יכול לעזור לקורבנות אונס להרגיש נח יותר בבית המפשט.

כאן רוזי, וכלבי עזר כמוה, נכנסים לתמונה. כפי שדווח ב"ניו יורק טיימס", רוזי היא הכלבה הראשונה שאושרה להיות בבית המשפט בניו יורק, שישבה בחדר העדויות עם נערה בת 15 שנאנסה וספגה מכות ע"י אביה.

חמודה ללא ספק – אך יותר מדי חמודה?

לפי ה"ניו יורק טיימס", הקטגורים והסנגורים תיארו את רוזי ככלבה מקסימה, למרות שנודעה כריירנית. הקטגורים שמו לב גם שרוזי היא המובילה של טרנד חדש של הסכמה מצד בתי המשפט לכלבים מאולפים המוצעים לילדים ועדים פגיעים המוצגים בפני חבר המושבעים.

למרות זאת, כל החמידות הזאת העלתה שאלות קוצניות משפטיות. הסנגורים התווכחו שהכלבים יכולים להשפיע בצורה לא הוגנת על המושבעים עם החמידות שלהם והאמפתיה הטבעית שהם מושכים, בין אם העד מספר את האמת או לא, והם טוענים גם שככלבת עזר, רוזי מגיבה לאנשים תחת לחץ בלנחם אותם, כאשר הלחץ מגיע מעימות עם קטגור או לשקר תחת שבועה.

מה אתם חושבים על הרעיון של כלבי בית משפט? האם הם עוזרים לקורבנות תחת לחץ להירגע או שהמקסימות של הכלב עלולה להשפיע בצורה לא הוגנת על המושבעים?

אודות תוכיאינפו

השאר תגובה