דף הבית / ביקורות / ביקורת מוצרים / הצבת מצלמות בבית הגידול, צפיה בזמן אמת ואבטחה – המדריך הגדול חלק ה'

הצבת מצלמות בבית הגידול, צפיה בזמן אמת ואבטחה – המדריך הגדול חלק ה'

 

הצבת מצלמות בבית הגידול, צפיה בזמן אמת ואבטחה – המדריך הגדול חלק ה'

זיהוי כתובת
התוכנות תמיד נותנות כתובת מלאה המציגה גם את כתובת ה-IP שלכם אך אנו נלמד כיצד לזהות כתובת IP במידה ו…, להזיק זה בטוח לא יזיק.
זיהוי IP בקלות הוא ע"י שרותים חינמיים כגון: http://whatismyip.com – http://www.ip-adress.com  וגם אצלינו בכתובת https://www.tukinfo.com/content.php?page=ip אשר יציג את התוצאה:    כולם בסופו של דבר מבצעים את אותו הפעולה כך שזה לא משנה באיזה שרות תבחרו.

 כתובת IP משתנה.

היום רוב חיבורי האינטרנט הם בעלי כתובות IP אשר משתנות בעת הפעלת החיבור מחדש. דהיינו בכל פעם שמודם לא יקבל אספקת חשמל, ניתוק מהספק עצמו (בעיות תשתית ועדכונים) ו\או ניתוק עצמאי ע"י  הצרכן עצמו כגון חיוג מחדש תקבלו כתובת IP חדשה.  צב זה עלול להווה בעיה שכן ברגע שהכתובת משתנה הכתובת הקודמת לא תגיע ליעדה ובכך מתבטלת אפשרות הצפיה. כאשר אתם בבית הבעיה נפתרת בקלות ע"י שינוי הכתובת אך מה קורה כאשר ברצונכם לצפות ממשחב מרוחק? איך ניתן יהיה למנוע את  חלפת כתובות ה-IP או לחילופין "מעקב" אחרי הכתובת החדשה גם כשאינכם נמצאים ליד מחשב הבקרה? על פתרונות ל"בעיה" זו נדבר בסעיף הבא.

 יצירת כתובת אישית ומותאם למספר ה-IP שלנו.

בכדי למנוע מצב שבו ה-IP משתנה או לפחות ברגע שהוא ישתנה יתבצע עדכון אוטומטי לכתובת ראשית אנו זקוקים לתוכנה ושרות נוסף לפעולה זו. השרות הוא חינמי ולא מסובך כלל, ברוב המקרים יש צורך ברישום לשרות, הורדת תוכנה והגדרה חד פעמית של הכתובת שאנו רוצים שתשאר קבועה. כיצד בעצם זה פועל? ברישום השרות אנו בוחרים כתובת רצויה לצורך העניין http:\\mywebcam.no-ip.com אשר הוא "עוקב" אחר מספר ה-IP שלך המצויין באותו רגע אשר נרשמת לשרות. התקנת התוכנה משדרת לשרות את מספר ה-IP שלך בכל זמן נתון ואם ה-IP משתנה מסיבה כזו או אחרת השרות יעדכן את מספר ה-IP החדש. גם מעבר לעיקר שבו הוא שומר על עדכון מספרי ה-IP שלנו כתובת אישית היא ידידותית יותר מאפשר לזכור בקלות בהשוואה למספר IP. שרותים מובילים המאפשרים כתובת "מסכה" ל-IP דינמי: http://www.dyndns.com – http://www.no-ip.com
זיהוי תנועה ופעולה.

לרוב הקמת מערכות הם יותר לאבטחה מאשר לצפיה, לפחות בערכות ומערכות מקצועיות וזיהוי תנועה הוא חלק בלתי נפרד מתוכנות יעודיות ואף ברוב התוכנות החינמיות והמיועדות לצפיה. זיהוי תנועה מאפשר הגדרה בתוכנה אשר יבצע פעולה בעת זיהוי תנועה בשטח המצולם. האפשרויות המקובלות בסדר אקראי לחלוטין הן:  אזעקה,  חיוג אוטומטי ו הקלטה. למניעת הפעלת סרק של הפעולה המוגדרת יש להגדיר רגישות על פי מיקום ושטח הצילום, תנאי תאורה ובעלי החיים בסביבה – הסבר בנושא.

אזעקה, חיצונית\פנימית.

התוכנות המקצועיות במינימום מאפשרות הפעלת צליל אזעקה לפי הגדרות כאלה ואחרות (נדבר עליהן בהמשך) ולרוב אף מאפשרות חירת קובץ סאונד אשר ישמע בעת אותה הגדרה. (במערכות חצי מקצועיות, ערכות ו\או תוכנות נפרדות יש צורך לוודא כי הפונקציה קיימת). אך בעצם היכן וכיצד נשמע אותו סאונד? איך אני יכול לבחור אם לבצע זאת חיצוני או פנימי ומה קורה אם אני רוצה להשמיע את הסאונד גם בחוץ וגם בפנים. התוכנה ממוקמת במחשב הבקרה ובחירת הסאונד או צליל קבוע ישמע מאותו מחשב מיציאת הסאונד במחשב זה. באזעקה פנימית יש צורך בסה"כ לחבר רמקולים לפי צריכה במחשב הבקרה ולוודא כי מוגדרת עוצמת הקול הרצויה. באזעקה חיצונית יש צורך להעביר כבל ממחשב הבקרה ועד למיקום הרצוי – חשוב: במקרה של אזעקה חיצונית בלבד וודא כי הכבל מוסתר ו\או במקום קשה לנגישות על מנת שלא יחתך ובכך לא תשמע האזעקה. באזעקה חיצונית ופנימית יש צורך לפצל את הכבל כך שייחוברו לרמקולים פנימיים וחיצוניים.

מפצלים:
יש לא מעט מפצלים בשוק ותחנות אשר יעזרו לכם לבצע פעולות אלו בקלות כגון Bluetooth Docking,Usb Docking ומפצלים רגילים ע"י כניסה ו-X יציאות.

דוגמאה:

חיוג אוטומטי -הכנות ודרישות.

חיוג אוטמטי מאפשר לנו לתת למערכת מספר טלפון אשר יתבצע באופן אוטמטי לאחר שהגדרנו במערכת ב-X פעולה. לפני הכל במידה יש צורך לוודא כי אפשרות זו קיימת בתוכנה גם בערכות וגם במערכות מקצועיות.  לאחר כי וידאנו כי האופציה קיימת בתוכנה אנו צריכים לוודא כי קיים גם מודם במחשב המאפשר חיבור קו טלפון. אם יש לנו את כל הכלים המצויינים לעיל כל מה שצריך הוא לסמן את האפשרות בתוכנה ואת המספר הנדרש.

נהדר הוא חייג אליי ו…? כיצד אני מזהה שבעצם מדובר באזעקה?
ובכן גם כאן בכל תוכנה זה שונה, יש תוכנות אשר יש להם צליל או או כל קובץ סאונד אשר ישמע בעת המענה, יש תוכנות אשר מאפשרות בחירת קובץ סאונד ויש תוכנות המאפשרות הקלטה.

הקלטה יזומה\אוטומטית.

בנושא ההקלטה יש מספר אפשרויות אנו נדבר בראשונה על נושא הקלטה אוטומטית ע"י זיהוי תנועה. הקלטה אוטומטית מאפשרת הגדרה של מצב X והקלטה על פי ההגדרות המגודרות מראש באפשרויות ההקלטה. בהקלטה אוטומטית יש לקחת מספר דברים בחשבון:

  • משך זמן ההקלטה מרגע ביצוע הפעולה לצורך העניין זיהוי תנועה.
  • מיקום שמירת ההקלטה ונפח המקום אשר יאפשר שמירה של זמן רצוי.
  • איכות ההקלטה – רצוי לבצע הקלטה יזומה כאשר אדם בצד ההקלטה בכדי לבדוק איכות, זוית ושטח הצילום.
    הקלטה עם קול או ללא.

הקלטה יזומה היא הקלטה אשר מחויבת בהתערבות פיזית להפעלתה (יש תוכנות המאפשרות כניסת מנהל כדי להקליט מרחוק נרחיב בהמשך). בהקלטה יזומה האפשרויות רבות יותר מכיוון שלרוב אנו נהיה מול מחשב הבקרה אשר יאפשר לשנות בכל רגע נתון הגדרות, העברת הקלטות וכו'.

חשוב: להקלטה עם קול יש צורך במצלמות עם מייקרופון מובנה או להעברת מיקרופון עצמאי ממחשב הבקרה למקום הנדרש.

דוגמא:

הגדל
לחץ להגדלה

כיוון רגישות – יום\לילה, בעלי חיים – הפעלת סרק.

כל תוכנה יעודית ורוב התוכנות המאפשרות פעולה בעת זיהוי תנועה מאפשרות בנוסף שינוי רגישות. שינוי הגדרות רגישות מאפשר שלא כל תנועה תבצע פעולת אבטחה ובכך תמנע פעולות סרק כגון בעלי חיים. את כיוון הרגישות יש לעשות ב-2 כאשר אחד מגדיר את  רגישות ושני עובר בשטח הצילום לראות האם האבטחה נכנסה לפעולה. רצוי להתחיל מכיוון 0 רגישות כלפי מעלה עד להפעלה. כמו כן, יש לבדוק את הרגישות לאחר כיוון גם בתנאי תאורה קשים, מומלץ גם לבעלי עדשות מיוחדות.  מעבר לכך יש פעולת  השהייה להפעלה ראשונית (ניתן לראות בדוגמא מטה). פעולה זו תמנע מעבר חד פעמי בשטח הצילום (לצורך העניין בעל חיים) ותאפשר לכוון לרגישות גבוהה יותר. יש לסמן השהייה לפי זמן סביר לכניסה-יציאה של שטח הצילום, כמובן שלא יעלה על כמה שניות  בודדות, מעבר לזה עדיף השהייה נמוכה יותר ורגישות נמוכה יותר.

דוגמא:
הגדל
צפיה מרחוק ע"י Yawcam

ראשית יש להוריד ולהתקין את התוכנה. את התוכנה ניתן להוריד בקישור הבא:
http://hem.bredband.net/b418512/yawcam_install.exe

1) לאחר ההתקנה והפעלת התוכנה אנו נגיע למסך הבא:
– מסך זה בעצם בהפעלה ראשונה מזהה את המצלמה אשר ברשותכם.

הגדל
לחץ להגדלה

2) לאחר הזיהוי הראשוני יש להפעיל את ה- Stream (מסומן באדום)

הגדל
לחץ להגדלה

כעת האפשרות לצפיה מרחוק עובדת, למי שמעוניין כיצד לזהות את הכתובת מוזמן לעבור לסעיף 3.

3) יש ללחוץ בתפריט על Settings ואז על Edit Settings

הגדל
לחץ להגדלה

4) ללחוץ על Connection ומצד שמאל יופיע לכם הכתובת IP שלכם. לחיצה על What's my url תציג לכם את הכתובת המלאה לצפיה מרחוק מכל דפדפן. באפשרותכם ללחוץ על הקישורים לצפיה בכדי לוודא שהכל עובד.

הגדל
לחץ להגדלה

 

הגדרת HOST לכתובת אישית בשרות NO-IP

1) יש להרשם לאתר NO-IP בכתובת http://www.no-ip.com

הגדל
לחץ להגדלה

2)למלא את הפרטים הנדרשים.
           

הגדל
לחץ להגדלה

3) לאשר בדוא"ל ע"י לחיצה על הכתובת המצויינת.

הגדל
לחץ להגדלה

4) להתחבר לאתר ע"י הזנת שם משתמש וסיסמא ולחיצה על Add

הגדל
לחץ להגדלה

5) למלא לפי ציון:
אדום = שם שהייתם רוצים ככתובת.
* ירוק = במידה וצריך למלא גם פורט בנוסף ל-IP יש לסמן ירוק (הסבר בסוף).
תכלת = אישור לסיום.

הגדל
לחץ להגדלה

6) יש ללחוץ על הורדות\Downloads ולבחור מערכת הפעלה לרוב Windows

הגדל
לחץ להגדלה

7) לאחר התקנה והפעלה יש להכניס את שם המשתמש והסיסמא (כמו באתר)

הגדל
לחץ להגדלה

8) לסמן את הכתובת שהגדרנו באתר.

הגדל
לחץ להגדלה

זהו אחרי כ-10 דקות לערך הכל יהיה פעיל ותוכלו לתת את הכתובת הזו במידה ואתם מעוניינים או לשמור אותה לעצמכם ועם כתובת זו תוכלו להכנס תמיד גם אם כתובת ה-IP ישתנה.

הערה: אם אתה מפעיל מצלמה ציבורית, נשמח לקבל כתובת לצפיה

* איך יודעים אם יש לי צורך בסימון פורט ואיך אני יודע מה הפורט?
בתוכנה אשר נותנת לכם כתובת לצפיה מרחוק אם צויין מספר IP ולאחריו נקודתיים וספרות
אז מדובר בפורט, לדגומא http:\\68.265.21.54:8787

הפורט = 8787

אודות תוכיאינפו

השאר תגובה