דף הבית / מדריכים / קיטום ציפורניים לתוכים וציפורים

קיטום ציפורניים לתוכים וציפורים

קיטום ציפורניים לתוכים וציפורים למען בריאות הציפורים והתוכים, יש לקטום את ציפורניהם במידת הצורך כאשר הן ממש ארוכות. במקרים בהם הציפורניים לא ממש ארוכות ולתוכי יש סבלנות ניתן רק לשייף בפצירה או נייר שיוף. מומלץ להניח בכלוב ענפים טבעיים מחוספסים (עץ לימון מומלץ) הם עוזרים לשייף את הציפורן באופן טבעי. סכנות ובעיות בגלל ציפורניים ארוכות: אחיזה לא יציבה על המקל, גרימת חורים בביצים, קושי בטיפוס על הרשת, שבירה של הציפורן ודימום, הרגל עלולה להיתפס ברשת. ציפורניים ארוכות מידי עלולות לפגוע בתהליך הזיווג מאחר והזכר יתקשה באחיזה או שהציפורניים יפריעו לנקבה. ציפורניים ארוכות שזקוקות לטיפול:
1


מקום הקיטום:
קוטמים את קצה הציפורן בזווית של 90 מעלות מקצה האצבע.
2

אופן הקיטום:
– מומלץ לקטום בעזרת קוצץ ציפורניים. – יש לאחוז בעדינות את הרגל, לתפוס כל אצבע בנפרד קרוב לציפורן ולקטום את הקצה. – יש להמנע מפגיעה בווריד בתוך הציפורן.
3

– פגיעה בווריד גורמת לדימום שנמשך מספר שניות, ועלולה לגרום לזיהום לכן מומלץ לחטא עם יוד את מקום הדימום. – אם הדימום לא פוסק ניתן לעצרו ע"י אבקה לעצירת דימום או אבקת קרונפלור, או ע"י צריבת הציפורן בעזרת גפרור כבוי אבל חם. – במקרה שהדימום לא נעצר הדבר יכול לגרום למצב של הלם ולמוות.

4

*  דרוש ניסיון מסוים ע"מ לגזוז ציפורניים לתוכים וציפורים, אם לא בטוחים עדיף לגשת לוטרינר או מגדל מנוסה. *  הטיפול הנ"ל הוא טיפול שאני נוהג באופן אישי, והינו בגדר יעוץ בלבד!

אודות תוכיאינפו

השאר תגובה