דף הבית / בעלי חיים / עטלף "שד" חדש

עטלף "שד" חדש

 

ynfk2tjykmzt2הכירו את הנסיך החדש של העולם התחתון – העטלף בעל הזבוב.
קרוי בשל צבעיו ה"שטניים", יצור זה הוא אחד מתוך שלושה זנים של עטלפי אף-תעלתי שהתגלו לאחרונה בדרום-מזרח אסיה.

"יש לו ראש שחור ופרווה אפלה בגב, ושני הצבעים האלה הם צבעים מנוגדים לבטנו הלבנבנה. זהו הזן היחיד בכל האזור עם צבעים כאלה.", אמר גייבור קסורבה, ביולוג במוזיאון הטבע ההיסטורי ההונגרי שבבודפסט.

למרות השם השטני, עטלפי בעל-זבוב מאופיינים כיצורים ביישנים, שעושים כמיטב יכולתם להרחיק אנשים מאזור המחייה שלהם ביער גשם שבוויאטנם, אומרים מדענים. אם הם נתפסים הם יכולים להפוך לפראים, ציין ניל פורי, ביולוג בקבוצת שימור הטבע הבינלאומית "פאונה ופלורה".

"כשהם על היד, הם יעשו את מירב המאמצים כדי לברוח", אמר פורי. "למעשה, הם מנסים להתעופף תחילה ולאחר מכן נלחמים על מנת להשתחרר – אך הם עושים זאת רק כאשר אין להם ברירה."


omdiifzzryyj

 

מציאה בגודל אגודל

עוד זן חדש של עטלפי אף-תעלתי פורש את כנפיו הפרווריים. נקרא מורינה קינרסי, הזן הזה נמצא בקמבודיה והוא נפוץ בדרום-מזרח אסיה.

עטלפי אף-תעלתי ניזונים מחרקים וקטנים יחסית – לא כולל הזנב שלהם, העטלפים האלה הם באורך של בערך 6.5 סנטימטרים – בערך בגודל אגודל של בן אדם.

חוץ מצבעם, שלושת הזנים החדשים מובדלים בהבדלים מועטים, שגורמים להם להיראות דומים מאוד לעין בלתי מזוינת, אמר פורי.

innmhwfdjdjn1

חושפים הכל

מורינה וואלסטוני, עוד זן חדש של עטלפי אף-תעלתי מקמבודיה, חושף את ניביו הזעירים.

רוב 30 הזנים של עטלפי אף-תעלתי חיים ביערות רגועים יחסית, ועטלפים אלה התרגלו באופן גבוה לשיחור הטרף בקרב עצים צפופים, אמר פורי.

"ההסתגלויות האלו הפכו אותם לפגיעים להשפעות של כריתת העצים, בעוד שהם כתוצאה מכך מכורים לטיס ושיחור טרף במרחבים הפתוחים של הנופים של בני האדם."

וזה אומר שאם בעיית כריתת היערות תימשך אוכלוסיית העטלפים תהיה בבעיה.

אודות תוכיאינפו

השאר תגובה