דף הבית / מאמרים ציפורי שיר ונוי / קרדית הבית והשפעותיה על הגולדן פינק

קרדית הבית והשפעותיה על הגולדן פינק

כללי: קרדית אבק הבית תוקפת את הציפור ופוגעת בעיקר בכיסי האויר ובריאות,לעיתים הפגיעה עלולה להסתיים במוות הציפור,חוסר מידע יכול בנקל להביא לחוסר טיפול נאות בציפור,דווח בעבר על מקרים לא מועטים של שלפוחית קרדית הבית בסוגים שונים של ציפורים אך המחלה נפוצה בעיקר בגודן פינק.

שקי אויר:לכל ציפור ישנם תשעה שקי אויר עם כמה שקי אויר בתוך שטח הנשימה,הם אינם מחוברים זה לזה,שקי האויר מקשרים עם סימפונות וממלאים אויר בעצמות כגון עצמות הירך,עצמות הציפור מחוררות על מנת לעזור לציפור לעוף. מאפיינים: ציפורים יכולים להיות נגועות על ידי קרדית, ונראות בריאות.מהות הסימפטומים תלויים בכמה גורמים: בנפח דרגת הקרדית ודלקת, לא רק בשק האויר אלא גם בריאות,סימפונות ובקנה הנשימה. סימן קליני של קרדית שלפוחית האוויר זוהי נשימה בפה פתוח,לעיתים גם ישמע צליל בעת הנשימה.כאשר הזיהום כבד הציפורים ינשמו אויר בכבדות.
סימנים אחרים כוללים שיעול,נוזלת,חולשה או אובדן משקל. ככל הידוע הוא מחזור החיים של שלפוחית אוויר קרדית אבק הבית הוא כארבע עשרה עד עשרים יום אחד.

הדבקה:שיטת הההדבקה של קרדית שלפוחית אוויר אינה ידועה. חלק מאמינים שהיא  מתרחשת דרך קשר ישיר מהפה מציפור אחת לאחרת.המקרים הנפוצים ביותר להידבקות מתרחשים כאשר מבוגרים  מאכילים את הגוזלים ומעבירים אוכל מהזפק לזפק הגוזלים.העברה יכולה להתרחש גם באמצעות שתיית מים מבקבוקי מים מזוהמים בכלובים.

טיפול:בארה"ב  המגדלים השתמשו Ivermectin שתוכננו במקור לכבשים, בקר או סוסים.   אחרים השתמשו בתרופה הנקראת SCATT

SCATT:המוצר נקרא SCATT. הפעילות היא מרכיב Moxidectin. זה הורג את הקרדיות על  ידי פגיעה בעצב (דחף) של הקרדית לשיתוק שלה וגרימת מוות.לציפורים וליונקים אין אותה מערכת עצבית כמו לקרדית והתרופה אינה מזיק להם.בבדיקה שנעשתה על גולדנים השימוש בSCATT  פתר את הבעייה לאחר טיפול בודד עך אף שהיצרן ממליץ על טיפול שצריך להתבצע 3-4 פעמים בשנה.

אין להעתיק או לפרסם מאמר זה ללא רשות המפרסם

אודות תוכיאינפו

השאר תגובה