דף הבית / מאמרים תוכים / אילוף והתנהגות / פירוש דפוסי התנהגות של התוכי ו' – ח'

פירוש דפוסי התנהגות של התוכי ו' – ח'

 

פירוש דפוסי התנהגות של התוכי

זמן לשירותים

אם התוכי רוכן למטה, או משתופף, וסומר נוצות מעט, הוא כנראה מתכונן ל"יציאה". כשתזהה את ההתנהגות הזו מומלץ להכין מפית או נייר, למנוע "תאונות" על החולצה שלך או על הריצפה.

 

זנב

א. כישכוש הזנב –
אם התוכי מכשכש בזנב, כשהוא רואה משחק שהוא אוהב, או כשהוא רואה את הבעלים האהוב שלו, הוא כנראה נרגש לראות אותו.
אם ליטפת נקבה על גבה או באיזור הזנב, והיא מכשכשת בזנב, הפסק והימנע מללטף אותה שם. זה מגרה אותה ועלול לעודד אותה להטיל ביצים. כשאין זכר בסביבה, הטלת יתר של הנקבה גורמת לאיבוד הסידן ועלולה להוביל למוות.

ב. נפנוף הזנב –
אם התוכי מנופף בזנב לצדדים, וסומר נוצות או נע בעצבנות הלוך ושוב, הוא אומר לך "עזוב אותי". אם תתעקש ותנסה להתקרב אליו, אתה עלול לזכות בנשיכה לא נעימה על הטרדתך.

ג. פרישת הזנב –
מאפיין אגרסיה ומסמל אי שביעות רצון ברורה ומוחלטת, עצבנות וכעס. התנהגות זו תגרום לתוכי לנשוך, אם תימשך הפעילות שגרמה לפרישת נוצות זנבו. זה יכול להיות אדם שאינו חביב על התוכי המתקרב לכלובו, או פעילות מגע\חשיפה לפעילות שהתוכי לא אוהב או נמאס לו מפעילות זו.

Cockatiel.jpg

ד. טלטול הזנב או זנב רועד –
ישנם תוכים המטלטלים זנבם תוך כדי שירה או דיבור ולאו דווקא כעדות למחלה. אם התוכי מתנשם בכבדות ובמאמץ, והזנב מטלטל או רועד בקצב הנשימה, מצב זה יכול להעיד על מחלה ויש לפנות מיד לוטרינר המתמחה בבעלי כנף.

 

חיטוט בנחיריים והתעטשות

לעיתים, התוכי יתקע את הציפורניים בנחיריים, ואז יתעטש. הוא רק מנסה לנקות ולפנות את מעברי הנחיריים שלו, זה טבעי ונורמלי.
תוכים מתעטשים כתוצאה מגרוי, כשאבק או חלקיקים אחרים חודרים לנחירי אפו.

יש לשים לב שאין נפיחות אדמומיות או נזילות מהנחיריים, שמסמנים מחלה.

 

חפירה עם הרגליים

חפירה בתא הטלה יכולה להיות התכוננות לקראת הטלה.

חפירה בתחתית הכלוב מעידה על רצון לצאת מהכלוב או ניסיון להגיע למשהו בתחתית. לעיתים התוכי לא מצליח להגיע למשהו שהוא רואה בתחתית וזה מתסכל אותו, הוא חופר כביכול עם הרגל בניסיון להגיע.

גוזלים קטנים יביעו מורת רוח מכך שהם אינם יכולים לצאת מן הכלוב או שאינם מקבלים יחס ויבצעו את פעולת החפירה ברגליהם, לרוב הם יעשו זאת בפינת הכלוב כשהם אוחזים את סורגי הכלוב במקורם.

 

חריקת מקור

התנהגות בה התוכי חורק את המקור העליון במקור התחתון, מעידה בד"כ על הרגשה של בטחון ושביעות רצון, או התכוננות לנימנום ושינה. לעיתים גם במהלך השינה התוכי יחרוק מקור.

 

אודות תוכיאינפו

השאר תגובה