דף הבית / מאמרים תוכים / מאמרים כלליים / מדריך מצולם להכנת דייסה

מדריך מצולם להכנת דייסה

השימוש בדייסה ואופן הכנתה.
כללי:השימוש בדייסה נפוץ ביותר ובמיוחד בשנם האחרונות כשהרבה מגדלים רוצים להיות בעליו של תוכי מוחתם ומתנסים בהחתמות תמיד ישנם שאלות ותהיות לגבי סוגי הדייסות השונים שמוצעים בשוק. לרוב כל הפורמולות מהחברות השונות טובות , חשבו שהדייסה תהיה כזאת שתהיה נוחה לעירבוב ולא יווצרו גושים מצד אחד ומצד שני מזינה ומתעכלת היטב. ישנם מספר חברות בארץ שהדייסות הוכיחו את עצמן ונעשה בהן שימוש יום יומי ולאורך זמן, הדייסות הן פריטי בירד קייטי ועוד.חשוב לדעת שאין לעבור מדייסה לדייסה באופן חד ומהיר, במעבר בין שני סוגים שונים יש לערבב בין הדייסות , בתחילה 30% מהדייסה החדשה בקודמת , לאחר יום 60% ורק לאחר מכן לעבור לשימוש מלא בדייסה החדשה.הדייסה מכילה חומרים שונים ונוטה להחמיץ , יש לשמור את האריזה סגורה ובמקום קריר .חימום הדייסה:
הדרך הטובה ביותר לשמור על חום הדייסה הינה ע"י טבילת הכלי עם הדייסה בכלי עם מים חמים , יש המחממים שוב את הדייסה במיקרוגל זו דרך חימום שאפשר לעשות בה שימוש אך יש לשים לב היטב לסכנות שביצירת נקודות חמות ולוהטות בתוך  הדייסה העלולים לגרום לכוויה בזפק ולנזק כבד לתוכי. בידקו תמיד שהדייסה בתוקף, על גבי האריזה צריך להופיע תוקף הדייסה ועד מתי מומלץ להשתמש בה. דייסות שתוקפן פג אסורות לשימוש. השימוש בהן עלול להוות סכנה לגוזל ולפתח בעיות עיכול קשות ופטריות בזפק. חשוב לוודא שהדייסה מתאימה במרכיביה אחוזי החלבונים והשומנים שמהם היא מורכבת לסוגו של הגוזל שלכם, דייסות שונות עם רכיבים שונים מיותרות עבור סוגי תוכים שונים, קקדו, לורים ותוכים אפריקאים. בקשו מהמוכר שיתאים לכם את סוג הדייסה על פי הגוזלים שאותם אתם מאכילים.
ישנם שישתמשו בשני סוגי דייסו של אותו יצרן, אם התוכי עולה יותר מידי במשקל בתקופה הראשונה לחיו משתמשים בדייסה עם פחות שומנים כדי לאזן את העלייה. עודף שומן עלול לפגוע בכבד ובכליות ולכן צריך שהעלייה במשקל הגוזל תהיה מאוזנת.
מומלץ וכדאי להשתמש בכפות מדידה, נוח לעבוד איתם ולמדוד כמויות שונות בצורה מדוייקת יחסית לכלים שונים. כלי מדידה אפשר להשיג בחנויות לכלי בית וסופר פארם.
צפו בסירטון על אופן הכנת הדייסה.

בתאבון…

אודות תוכיאינפו

השאר תגובה