דף הבית / מאמרים תוכים / אילוף והתנהגות / איך ללמד את התוכי להתחזות למת – המדריך המלא חלק א'

איך ללמד את התוכי להתחזות למת – המדריך המלא חלק א'

איך ללמד את התוכי שלכם את התרגיל "Play Dead"

דברים שהתוכי חייב לדעת ע"מ להתחיל ללמד אותו את התרגיל:

אמון טוטאלי בכם, לשכב על כף ידכם ללא תמיכה, שלא תהיה לו בעייה שאתם נוגעים בכל הגוף שלו (כנפיים, רגליים, ראש, מקור, אזור הבטן וכו'), הבנה אבסולוטית של לימוד בקליקר (לכן חייבים ללמד אותו מספר תרגילים בסיסיים לפניי).

שלב מקדים )ללא קליקר):

פשוט הפכו את התוכי על המיטה ותנו לו להתרגל לזה, כשאתם רואים שהוא מרגיש בנוח עם זה (סה"כ הוא מכיר את זה כי הוא כבר יודע לשכב על כף-היד שלנו)- הפכו אותו והפעם השאירו אותו במצב שכיבה ללא תזוזה ע"י ייצוב הראש והגוף שלו באמצעות היד.

תוצאה רצויה:

שהתוכי ישכב יציב ודומם לחלוטין למשך 3-4 שניות. כשהוא עושה זאת כמו שצריך, המשיכו כך למשך 10-15 פעמים.

שלב 1: להרגיל את התוכי לתנועת ההיפוך ולשכב ללא תזוזה (ללא קליקר):

עזרו לתוכי להתהפך על הגב ע"י כך שהוא יחזיק עם רגלו הימנית את האצבע המורה של יד שמאל שלכם, תוך כדיי – עשו עם יד ימין (אצבע מורה) תנועות עיגול ואמרו את המילה "גלגול" .

תוצאה רצויה:

לעזור לתוכי להתהפך על הגב, שישאר רגוע ובתנוחת שכיבה ל 2-3 שניות ואז הופכים אותו בחזרה/נותנים לו להתהפך לבד, עדיף שיתהפך בחזרה לבד (בסוף ההיפוך פשוט משבחים אותו ונותנים לו לבוא לקחת את הצ'ופר) כשאנו מגיעים לתוצאה הרצוייה- עשו זאת 10 פעמים עם קליקר. בשלב זה אין זה משנה אם הוא ממשיך לתפוס לנו את  היד עם הרגל שלו בזמן שהוא שוכב.

שלב 2 א': החלפת ידיים(ללא קליקר):

התחילו את האימון בחזרה של 3-4 פעמים על שלב 1, אם הכל בסדר התחילו בשלב 2.

שינויים מהשלבים הקודמים:

מחליפים את יד שמאל שעזרה לתוכי להתהפך ביד ימין. יד ימין תהיה מעכשיו בצורת "אקדח". אנו עדיין נאמר את הפקודה "גלגול" אך לא נעשה את תנועות העיגול שעשינו עד כה.

איך עושים את זה:

תוך אמירת המילה "גלגול" תנו לתוכי להיאחז באצבע המורה של יד ימין (שעכשיו נראית בצורת אקדח) והפכו אותו כך שיהיה על גבו, אנו בעצם עושים תנועה של "קשת בענן" עם היד (זה כמו תנועת מחוג מהשעה 9 עד לשעה 3). השאירו את התוכי ל2-3 שניות כמו בעבר ותנו לו להתהפך בחזרה בעצמו , בשלב זה עדיין לא משנה אם הוא עדיין אוחז באצבע שלכם בזמן שהוא שוכב.

תוצאה רצויה:

שהתוכי יתרגל לתנאים החדשים ויישאר יציב (פה אני כבר ממליץ בחום לוודא שהוא יתהפך לבד כי זה סתם יכול לעכב אתכם בסוף).

שלב 2 ב': להיות פחות מעורב בתהליך:

כשהתוכי עושה את שלב 2 א' כמו שצריך אנו פשוט מתחילים להתערב פחות ופחות בתהליך ההתהפכות.  כעת התוכי כבר מרים את הרגל כשהוא רואה את האצבע שלכם מתקרבת, זה אומר שהוא כבר מבין מה הולך לקרות אז אנו פשוט נתחיל לעזור לו פחות ופחות.

איך עושים את זה:

מעכשיו אנו לא נעשה תנועת "קשת בענן" מלאה אלא "חצי קשת", ואח"כ "רבע קשת"..בעצם ניתן לו להתאמץ קצת ולהוביל את ההתפכות במקומנו, אחרי כמה פעמים אתם תראו מאמץ** מצד התוכי, כשזה ייקרה- התחילו להשתמש בקליקר ויש לשבח אותו בהתלהבות "יתרה" וע"י נתינת סופר-צ'ופר…זה ממש לא משנה אם בשלב זה הוא בקושי שוכב/ישכב לחצי שנייה או אפילו אם הוא עושה "רק" חצי סיבוב, מטרת השלב הזה היא לגרום לתוכי להתחיל להבין שהוא צריך להתהפך בעצמו וזהו.

 

תוצאה רצויה:

שהתוכי יתחיל להתהפך (אפילו חצי סיבוב) בעצמו ברצף של 7-10 פעמים.

דרך טובה לעזור לתוכי כשהוא מתחיל להראות מאמץ היא  שחרור האצבע שלנו ברגע שאנחנו עושים "חצי קשת", שחרור האצבע בעצם יגרום לתוכי לאבד קצת את היציבות וכתוצאה מכך הוא יתהפך.

דוגמאות למאמץ**:

בזמן שהתוכי נאחז בכם (כשאנו עושים חצי/רבע קשת) אתם תראו שהוא מתחיל להזיז את רגלו השנייה (השמאלית) בנסיון להתהפך ובתוך כך גם לנסות "לדחוף" את עצמו להתהפך, מאוד חשוב שברגעים קריטיים אלו תדאגו לתת לו סופר-צ'ופר, להראות התלהבות ולהשתמש בקליקר.

צפייה בסירטון…

אודות תוכיאינפו

תגובה אחת

  1. ממש תענוג להביט על האינטראקציה שלך עם התוכי ומעורר חשק 🙂
    אתה מודל לחיקוי עבורי!
    רכשתי לפני שבוע וקצת קוניור ג'אנדיה והוא כבר די סומך עליי, שני תרגילים שלמים – סיבוב והתהפכות סטייל התעלפות כשהוא על האצבע! אשמח לטיפים!!!
    אחלה צ'יף שבעולם!!!!!!

השאר תגובה