דף הבית / מאמרים תוכים / אילוף והתנהגות / פירוש דפוסי התנהגות של התוכי ט' – כ'

פירוש דפוסי התנהגות של התוכי ט' – כ'

 

פירוש דפוסי התנהגות של התוכי

טיפוס באמצעות המקור

אם התוכי מטפס על האצבע שלך, ייתכן שהוא קודם יתפוס אותה עם המקור לפני או בזמן שהוא יטפס עליה. זה נורמלי, הוא בוחן את היציבות של האצבע, או נעזר בך כדי לשמור על שיווי משקל.

 

טראנס מקלחת

בזמן המקלחת, ייתכן שהתוכי יעצום עיניים, ו"יתנתק" מהסביבה לרגע, כאילו הוא ישן. זה אומר שהתוכי נהנה מאוד מהמקלחת. במקרה של קערת מים – שלא תהיה עמוקה, בגובה 2-3 ס"מ זה מספיק, שלא יטבע. אסור שכולו יהיה ספוג במים.

 

ישיבה בכלי אוכל או מים

תוכים צעירים מאוד, שרק יצאו מהקן, יתכן ויכנסו לכלי האוכל. זה נותן להם תחושת ביטחון, וזה מרגיש להם כאילו הם חזרו לקן.
תוכים מבוגרים ייכנסו לכלי אוכל כשהם נהיים הורמונלים, בהיעדר תא קינון. הם עלולים להשתמש בכלי האוכל או המים ככלי קינון.
תוכי שנכנס לכלי המים, וטובל את ראשו ואת כנפיו, רוצה ומנסה להתקלח. תספק לו קערה מתאימה לכך.

שימו לב שיש מספיק אוכל ומים טריים.

 

כנפיים

א. כנפיים שמוטות –
התנהגות זו אופיינית לגוזלים צעירים, אשר עדיין לא למדו להכניס ולקפל כנפיהם. בנוסף, תוכים שומטים כנפיהם לאחר רחצה, כדי להתייבש. אם שני המצבים המצויינים לעיל אינם מתאימים לתנוחה זו, יתכן שלתוכי חם מידי ומבקש לצנן עצמו, או יתכן שחש ברע. כנפיים שמוטות
ועמידה בתחתית הכלוב מעידים על תוכי חולה.

ב. תיפוף כנפיים –
תנועה חדה כמכה, של אחת או שתי הכנפיים, מעידה על מטרד או אי שביעות רצון.
גורם אחר – כשאחת מנוצות הכנף אינה במקומה, "יכה" התוכי בכנפיו כדי להשיבה למקומה לפני הסינוץ. אם הינך רוצה לעזור לתוכי לסדר נוצות שסררו, אחוז את התוכי בידיך מעט למעלה ו"הפל" אותו בעדינות סנטימטרים ספורים למטה. תנועה זו תעודד את התוכי להכות בכנפיו ותעזור לסייע בסידור נוצותיו.

ג. נפנוף כנפיים –
התוכי מותח ומחזק את הכנפיים, בעיקר לאחר שמוציאים אותו מהכלוב. תוכי שצומחות לו נוצות תעופה ינפנף בכנפיים כדי לחזק אותם ולתרגל תעופה. נפנוף הכנפיים יכול להיות גם כשהתוכי שומר ומגן על הטריטוריה שלו, וכך הוא מזהיר אותנו שלא נתקרב.

ד. פרישת כנפיים ו"עטלף" –
כשניתן לתוכי כלוב חדש, או צעצוע חדש, או כשהוא יושב במקום גבוה, או כשהוא ליד תא הקינון, הוא עלול לפרוש את כנפיו לגמרי, ובזמן זה אולי לכשכש מעט קדימה ואחורה, או להישען קדימה, ולפעמים להתהפך כמו עטלף. זה יכול להיות סימן של בעלות על רכוש, התוכי אומר "זה שייך לי!", זה יכול להיות מפני שהתוכי מרוצה או מרגיש שובב, זה דרך לתוכי לתרגל ולחזק את כנפיו, וזה גם יכול להיות ניסיון להגן על הקן או הכלוב.

אודות תוכיאינפו

השאר תגובה