מאמר קצר על גאקו

חמישי, 10 מרץ 2011
ב- מאמרים תוכיםמאמרים-כללי

גאקו, מידע כללי ושימושי על האפרור המפורסם.

שם עברי:אפרור אפריקאי [השם היותר נפוץ הוא ג'אקו].
שם אנגלי:African grey parrot

מזונו של הג'קו בטבע ובשבי:
זרעים, אגוזים, פירות, ענבים ונקטר. אוהב בעיקר תמרים. מידי פעם פושטים הג'אקואים על שדות דוחן וגורמים לפעמים נזק משמעותי לתבואה.
בשבי, מומלץ שהתזונה העיקרית תהיה כופתיות לתוכים. אבל ניתן ומומלץ לגוון גם קצת ב: תערובת זרעים של חריע, חמנייה, אורז, חיטה, שיבולת שועל ומגוון רחב של סוגי דוחן. באביב ובקיץ רצוי להוסיף זרעים מונבטים. צנוברים, בלוטים, בוטנים. ממגוון של פירות וירקות, בעיקר ענבים, תאנים, אפרסקים ותפוחים. תירס חצי-בשל. ורד הבר, צמחים ירוקים (ורד השן, כוכבית, וכו'), מזון ביצים, לחם לבן, וביסקוויטים לפינוק.
לג'אקו יש נטייה לבנות לעצמו תזונה לא מאוזנת ולהשמין.

אופי:
בטבע, הג'אקואים חיים בזוגות או קבוצות קטנות במשך היום. לקראת הלינה עפים לעצים גבוהים, הממוקמים ליד מקורות מים. בד"כ עוזבים את העצים שעליהם הם ישנים לפני הזריחה ועפים לכיוון מקורות המזון. עקב כך שהם נוהגים למצוא את מזונם על הקרקע הג'קואים פיתחו אופי מאוד בישן וחששן.
הג'קוים עפים עם מוטות כנפים ישרים ובזמן התעופה מאוד רועשים, קולם חזק ונשמע צרוד. למרות זאת, כשהג'אקוים נמצאים על הקרקע הם מאוד שקטים.

בשבי, נחשב לשקט ולאחד הדברנים הטובים מבין התוכים. אבל בו זמנית רוב הפרטים מאוד בישנים ולא ידברו בסביבת אנשים זרים.
הג'קו לא פעיל במיוחד אבל שובב. אוהב ללעוס ויש לספק לו צעצועים רבים מעץ. צעצועים אלו גם מאוד חשובים להתפתחות השכלית של הג'קו הנחשב לתוכי בעל רמת אינטלגנציה גבוהה מאוד[ יש המשווים את רמת האינטלגנציה של הג'קו לרמת אינטלגנציה של ילד בן 4].
לפעמים לוקח זמן לזכות באמונו של הג'קו[ כמו שאמרתי קודם הג'קוים חשדנים מאוד]. לא מספיק לתת לג'קו אוכל, מים וכלוב..ולא מספיק להיות בסביבתו..צריך לפתח איתו קשר דו צדדי, כי כשמישהו לא מעונין בקשר קרוב עם ג'קו אז גם הג'אקו לא יהיה
מעונין בקשר וינסה להתרחק מקשר פיזי עם אותו אדם ואף יכול לנסות לתקוף אותו.
אם רק המגדל ישקיע בקשר שלו עם התוכי הגא'קו יהפוך להיות "תוכי של איש אחד". וזאת תהיה בעיה שיכולה להקשות על המגדל ועל התוכי.
מומלץ שכל בני הבית ישקיעו בתוכי באותה מידה וזה יקל מאוד על חיי התוכי והמגדל. חשוב לחשוף את התוכי לסביבה, לאנשים חדשים, לקולות שונים ולמראות שונים.
*בעזרת טיפול נכון המגדל והתוכי יהנו הרבה יותר מהקשר שלהם. בהצלחה.

*תודות, לאווה שציטטתי ולמדתי כמה מדבריה ולכל מי שהשתתף בדיון שהתקיים בנושא ג'אקו ויחסו למגדל ולסביבה.

אודות תוכיאינפו

השאר תגובה