דף הבית / מאמרים תוכים / כיצד בוחרים כלוב לתוכים

כיצד בוחרים כלוב לתוכים

בחירת כלוב לתוכים שלנו זה אחד הדברים החשובים ואף החשוב מכולם. כלוב לא מתאים עלול להווה סכנה גדולה לתוכים ואף לגרום לתוכים לשנות התנהגות, לחשוש, להיות עצבניים ועוד. התוכי צריך לחוש ביטחון רב בכלוב גם כאשר המגדל אינו נמצא בסביבתו,התוכים מרגישים בטחון לרוב כאשר המגדל שלהם נמצא בסביבתם, הסברנו כאן באתר כי גם כאשר המגדל נמצא קרוב אך יוצא מקשר עין מתחיל התוכי בדרכים כאלה ואחרות לתקשר על מנת לוודא ש הכל כשורה. קל מאוד להוציא תוכי משלוותו ולהפר את בטחונו ולכן חשוב מאוד לגרום לתוכי שלנו בטחון רב ככל שניתן גם כאשר אנו לא בסביבה. בטבע למשל תוכי שבטחונו  הופר מתעופף באופן מידי ולא יחזור לאזור עד כי יהיה משוכנע שאין סכנה, בכלוב תוכי אינו יכול לעוף למרחק שבו ירגיש מוגן ולכן חשוב מאוד לגרום לתוכי להרגיש בכלוב מוגן.   אז כיצד בוחרים כלוב? במאמר זה אדבר במיוחד על תוכים בינוניים ומעלה אך חשוב מאוד גם לבעלי תוכים קטנים יותר לקרא מאמר זה מהסיבה שישנם סעיפים (לדוגמא הסכנות) שלא פוסחים על גדלי תוכים שונים.

הגודל:

רוב התוכים זוכים ל-2 כלובים כל חייהם, אחוז גבוה מאוד זוכה לכלוב אחד ואף הכלוב משמש תוכים נוספים אחריו. חשוב מאוד לרכוש את הכלוב הגדול שניתן ביחס לגודל התוכי אשר ברשותינו. הנוסחה המקובלת לתוכים בינוניים – גדולים היא מינימום גודל התוכי כפול גובה ואפשרות מרחב של פתיחה\נפנוף הכנפיים. כמובן שככל שהכלוב גדול מעבר  לגובה וגם לרוחב הרי זה משובח. צריך לקחת בחשבון את נושא הצעצועים אשר אנו שמים בכלוב, הצעצועים אינם צריכים להפריע לפריסת הכנפיים.

מרובע\מלבני\עגול:

בודאי שמתם לב כי רוב מוחלט של הכלובים הוא מרובע\מלבני והסיבה לכך היא פשוטה. תוכים לרוב ישנים במקום הגבוה ביותר כאשר הגב מופנה וקרוב ל"קיר" הכלוב בפינה. התוכים מרגישים בפינה זו מוגנים הרבה יותר. מעבר לכך בכלובים עגולים יש קושי בסידור הצעצועים כשורה. בהקשר לנושא זה אציין כי נכון יהיה לא לשים צעצוע בכל הפינות ולזהות את מיקום הפינה ששם ישן התוכי ולתת לו שם מרחב נטול צעצועים.

צבע:

יש להמנע מרכישת כלוב אשר הסוגרים שלו נוטים להחליד או כמובן עם סימני החלדה. בעת קנית הכלוב יש לשים לב כי אין "אבקה" על סורגי הכלוב ומומלץ לעבור גם על כלוב חדש לניקוי ראשוני. בעת רכישת כלוב צבוע יש לשים לב כי הצבע אינו יכול להתקלף וחשוב יותר כי לא מדובר בצבע רעיל. במידה ומעוניינים לצבוע את הכלוב יש לבדוק כי מצויין על הצבע שהוא נטול עופרת וכי אינו רעיל, צבע שלא מצוינים עליו הפרטים הנ"ל  לא לקנות. סורגים: המרחק בין סורג לסורג חשוב מאוד, יש לוודא כי ראשו של התוכי אינו יכול להכנס בין הסורגים, הנטיה של התוכים היא לנסות בכל פתח אפשרי "להדחף", מצב זה עלול לגרום לתוכי להתקע, במצבים בהם התוכי יכול להדחף גם הכנף שלו יכולה לעבור סורג להתקע ולהשבר. מעבר לכך תוכים יאחזו תמיד בזוג סורגים על מנת לטפס בכלוב, יש לשים לב כי אחיזה של זוג סורגים היא נוחה עבור התוכי שלנו מה שיאפשר לתוכי לטפס בהנאה ברחבי הכלוב.

רשת הפרדה:

רשת ההפרדה בין בית הכלוב לבין מגרת הלשלשת חשובה מאוד. יש לשים לב כי ראשית קיימת כזאת, ללא ההפרדה התוכים ירדו עד מטה וינברו בתזונה אשר נפלה פנימה כאשר הם דורכים על הלשלשת. בנוסף תהיה אפשרות לתוכים שלנו "לשחק" עם החומר איתו בחרנו להשתמש בכדי לספוג את הלשלשת ולא חשוב אם מדובר בעיתון או כל חומר אחר. יש לשים לב כי רשת ההפרדה היא בעלת "ריבועים" נכונים אשר לא יאפשרו לתוכי להכניס רגל לאותו ריבוע וחלילה יגרום לתפיסה ואף שבירה של הרגל.

מגרת הלשלשת:

כפי שצייתי בסעיף קודם רשת ההפרדה תפקידה למנוע את הגישה של התוכי לאזור המלוכלך, יש לשים לב כי אין אפשרות לתוכי להגיע לחומר הסופג את הליכלוך ואם יש אפשרות למניעת התוכי לחומר זה גם מחוץ הכלוב אזי מצב זה הוא מצויין.

מקלות עמידה:

יש לשים לב כי מקלות העמידה אינם רופפים וכי התוכי עומד בבטחה וביציבות על המקלות, במידת הצורך יש להחליף את המקלות.

מרפסות\מעמדים:

מעמד ומרפסת לתוכים זה כמעט הכרח לתוכים שלנו, כמעט ולא קיים כלוב ללא מעמד\מרפסת אחת. חשוב מאוד שיהיה לתוכי שלנו למשך זמן מסויים במהלך היום מקום בו הוא יכול לעמוד חופשי ונטול סורגים. במידה ויש מעמד מלבד הכלוב אזי אין בעיה.

נוחות בניקוי והחלפת מזון:

כלוב אמור וצריך להיות נוח למגדל ,למטרת שינוע והזזת הכלוב על הכלוב להיות מצוייד בגלגלים,הכלוב צריך להיות מצוייד במגירות נשלפות למטרת ניקוי ,הוצאת כלי אוכל למילוי וניקוי צריך להיעשות ע"י הוצאה קלה ונוחה ע"י שליפתם מחוץ לכלוב.

 

תמונות כלובים וייעודן 

1. כלוב TI 1901 לתוכים קטנים כגון:

תוכון, תוכון אוסטראלי, ציפור אהבה, קוקטיל, דררה, ראש שזיף, דרביאן,  מוסטאג', קוניור שמש, קוניור גרין צ'יק,  תוכי נזירי קוואקר, תוכי סנגל, מאיירס, רופלס, קאייק ועוד. מידות כלוב נטו 40*40*58  2.

TI_1901-1

 

כלוב מדגם A10 לתוכים קטנים / בינונים כגון:

קוקטיל, דררה, ראש שזיף, דרביאן,  מוסטאג', קוניור שמש, קוניור גרין צ'יק, קוניור פטגוניה,  תוכי נזירי קוואקר, תוכי סנגל, מאיירס, רופלס, קאייק, לורים, פיונוס ועוד.

A10_cage

כלוב מדגם TS701 לתוכיםקטנים בינונים וגדולים כגון:

3. קוקטיל, דררה, ראש שזיף, דרביאן,  מוסטאג', קוניור שמש, קוניור גרין צ'יק, קוניור פטגוניה,  תוכי נזירי קוואקר, תוכי סנגל, מאיירס, רופלס, קאייק, לורים, פיונוס, אפרור אפריקאי – ג'אקו, קקדו ועוד.

כלוב

בחירת כלוב בחנות האתר של Eli_lea
https://www.tukishops.com/

אודות תוכיאינפו

השאר תגובה