דף הבית / מאמרים תוכים / יעול פנים הכלוב

יעול פנים הכלוב

מגדלים רבים לא מנצלים את פנים הכלוב, למרות שחלק מנצלים אותו יתר על המידה.
אז הנה כמה עצות לייעול פנים הכלוב:

ענפים וגזעים במקום מקלות עמידה פשוטים –לפי דעתי זהו שינוי מאוד חשוב ומשמעותי בחלל הכלוב, הרי רוב שעות היום והלילה התוכי נמצא בתוך הכלוב ועומד על מקלות העמידה.
אז מאוד מומלץ להחליף את מקלות העמידה בענפי עץ, שינוי זה יאפשר לתוכי תנועה יותר מגוונת בכלוב ואחיזות שונות בגלל שהענף אינו שווה בעוביו.
בנוסף, הענפים טבעים ובריאים לתוכי, כל עוד משתמשים בענפים לא רעילים, עצים לא רעילים, לדוגמה: עצי פרי ועץ האקליפטוס (אני אישית מעדיף אותו וגם העלים והענפים שלו מאוד בריאים לתוכי).
יש לשים לב! לפעמים הענף חלק והתוכי יכול להילחץ ולפחד מלטפס עליו, בשביל שהתוכי ייהנה יותר מהענפים יש כמה פתרונות:
1-ללפף מסביב לענפים חבל. אבל יש לשים לב לכך שהחבל לא יהיה רופף, זה יכול להיות מסוכן. בנוסף החבל יהוה משחק לתוכי.
2-האפשרות היותר בטוחה אבל הפחות כיפית לתוכי, לשייף עם נייר שיוף גס את הענף, כך שתהיה לתוכי אפשרות אחיזה נוחה יותר.

חשוב לציין שהענף בחלק הכי עליון של הכלוב, צריך להיות בעובי המתאים לגודל התוכי והוא לא צריך להיות נטוי, משום שהתוכי ישן בדרך כלל על הענף הגבוה ביותר.
תליית מזון בחלק העליון של הכלוב-לפי דעתי זוהי פעילות מאוד חיונית לתוכי. כי לשם שינוי, הוא צריך לעשות פעילות גופנית בשביל לזכות באוכל ולא כהרגלו של התוכי, שהכל נמצא בתוך הכלי. זוהי פעילות מאוד כיפית  וחיונית-בטבע התוכי עסוק רוב היום במעוף בין עצים, טיפוס, פיצוח ובכלל חיפוש אחר מזון מה שהוא לא עושה בכלוב. אז מחובתנו להעסיק אותו בפעילות גופנית.

אני תולה את האוכל על הקודקוד הכי גבוה של הכלוב, כך שהתוכי צריך לעשות פעילות ולהיות הפוך בשביל לקבל את האוכל. אני תולה בדרך כלל חתיכות תפוח וענפים טריים עם העלים והניצנים(של אקליפטוס).

פיזור השריה על תחתית הכלוב- חלק מהתוכים כמו הקקדוים והג'קואים, מחפשים את עיקר מזונם על הקרקע. אז אני מנסה לדמות את אותה פעילות על יד כך שאני מוריד את הרשת המפרידה בין חלל הכלוב לתחתית ומפזר על התחתית תערובת השריה ונותן כחצי שעה לחגוג לתוכי על תחתית הכלוב, אחרי חצי שעה אני שם שוב את הרשת.

משחקים לתוכים- דבר ראשון יש לבחור לתוכי צעצוע שמתאים לו ולגודלו, הצעצועים חשובים לתוכים בשביל לחזק את המקור וסתם בשביל הכייף מה שחשוב לא פחות. יש אנשים רבים שבונים את הצעצועים לבד אבל אני לא רוצה לפרט על זה פה..חשוב מאוד למצוא את המינון הנכון של כמות הצעצועים כך שלתוכי לא יהיה משעמם בכלוב אבל שיהיה לו מספיק מקום להתרוצץ      ולמתוח כנפיים.

מקוה שנתתי כמה רעיונות. אביעד.

אודות תוכיאינפו

השאר תגובה