דף הבית / ביקורות / הצבת מצלמות בבית הגידול, צפיה בזמן אמת ואבטחה – המדריך הגדול חלק ד'

הצבת מצלמות בבית הגידול, צפיה בזמן אמת ואבטחה – המדריך הגדול חלק ד'

הצבת מצלמות בבית הגידול, צפיה בזמן אמת ואבטחה – המדריך הגדול חלק ד'
הכרת תוכנות יעודיות ותוכנות נוספות. בחירת התוכנה לרוב תהיה החלק החשוב ביותר. לא מעט יסתפקו במצלמות כאלה ואחרות אך ידרשו תוכנה אשר תאפשר מעבר לצפיה בתוכים \ בבית הגידול. גם בנושא זה צריך לחשוב מה הצורך שלנו בעצם מהתוכנה עצמה, האם אנו מעוניינים בצפיה בלבד אשר המון תוכנות חינמיות יעודיות או לא יעשו את העבודה בצורה מעולה? האם אנו מעוניינים בצפיה במספר מצלמות בו זמנית, מעבר בין מצלמות, הקלטה אוטומטית, אפשרויות אבטחה ע"י גילוי תנועה (אזעקה\הקלטה\חיוג) וכו'?חצי מקצועי:
אם מדובר בחצי מקצועית ובמצלמה אחת ללא צרכים מיוחדים אלא בצפיה בלבד האפשרויות הם רבות ומגוונות.
אם הצפיה נעשת ע"י המחשב שאליו מחוברת המצלמה ניתן להפעיל את התוכנה הפשוטה שמקבלים עם מצלמת ה-USB אך ניתן כמובן להפעיל כל תוכנה המציגה וידאו כגון:שימוש ע"י מדיה פלייר של ווינדוס, booru, WatchSome Webcams,
dorgem, fwink ועוד..
במידה ומדובר בצפיה ממחשב אחר יש צורך בתוכנה המאפשרת "צפיה מרחוק", במקרה זה הכי פשוט לעשות זאת ע"י תוכנת מסרים כדוגמאת MSN להפעיל חלון המציג וידאו מהמחשב שאליו מחוברת המצלמה והפעלה וצפיה במחשב הבקרה.
הערה: תוכנות אלו הן חינמיות ואין צורך לרכוש תוכנה לצרכים אלו.לצפיה מהמחשב הקיים ו\או מחשב בקרה אני ממליץ: yawcam
לצרכים אלו התוכנה פשוט מעולה.

  • צפיה בזמן אמת – בחירת מצלמה
  • שמירה ב-FTP, שרת מרוחק.
  • יצירת HTTP \ Stream המאפשר צפיה מרחוק ובקלות.
  • הפעלה ע"י תנועה המאפשר הפעלת קובץ סאונד, קובץ כללי, שליחת דוא"ל ועוד..

את התוכנה ניתן להוריד חינם מהכתובת הבאה.

מקצועי:
התוכנות המקצועיות לרוב מגיעות עם תוכנה, אם זה ערכה אשר נרכשה בארץ רוב הסיכויים שתקבלו איתה את התוכנה PICO2000 הניתנת גם לצפיה בגרסא העברית. בכל מקרה, כל תוכנה שתקבלו עם הערכה או עם הכרטיס יספיק ויבצע את הפעולות הנדרשות עם מערכת מקצועית לשם צפיה ואבטחה מינימלית. במידה ולא קניתם ערכה ולא מגיע עם הכרטיס תוכנה יש תוכנות רבות בשוק ולא נוכל לדבר על כולן אני אמליץ על התוכנה:

Active WebCam

התוכנה אינה חינמת ועולה 29$ מחיר קטן לתוכנה גדולה.

  • צפיה בזמן אמת – בחירת מצלמה
  • שמירה ב-FTP, שרת מרוחק.
  • יצירת HTTP \ Stream המאפשר צפיה מרחוק ובקלות.
  • הפעלה ע"י תנועה המאפשר הפעלת קובץ סאונד, קובץ כללי, שליחת דוא"ל ועוד..
  • ועוד המון אפשרויות – פרטים נוספים.

ניתן להזמין מהכתובת הבאה.

 

אפשרות צפיה מרחוק.

צפיה מרחוק מאפשרת צפיה במצלמה\ות מכל מקום המאפשר גישה לרשת האינטרנט כגון: מחשב נייח,נייד, סלולר. כאמור לשם צפיה מרחוק אנו זקוקים בראש ובראשונה לחיבור אינטרנט בשני הצדדים, צד הבקרה הצד אשר אליו מחובר המצלמה אשר יוכל לתת שידור החוצה ובצד הצופה.

מעבר לחיבור האינטרנט בשני הצדדים יש צורך בתוכנה אשר תאפשר פעולה זו. בתוכנות אשר ציינתי לעיל למערכות חצי מקצועיות לרוב אין אפשרות צפיה מרחוק (למעט התוכנה שהמלצתי) ולכן יש לוודא כי התוכנה מאפשרת במיוחד במקרה של רכישה.

במערכות מקצועיות, ערכות וכרטיסי DVR לרוב התוכנות יהיו תומכות אך גם כאן ללא ספק רצוי לוודא את הנושא, מההכרות שלי עם רבים בנושא זה אפשרות צפיה מרחוק מתממשת גם אם בתחילה בטוחים כי אין צורך באפשרות זו.

אז כיצד בעצם מתבצעת הפעולה לצפיה מרחוק?
ובכן, בכל תוכנה זה מעט שונה אבל הדרך איננה מורכבת – במחשב הבקרה אליו מחוברים המצלמות והתוכנה מפעילים אפשרות צפיה מרחוק (STREAM) ומקבלים את הכתובת לצפיה. לפעמים מדובר בכתובת IP שלכם ופורט בלבד לדוגמא: http:\\XX.XX.XX.XX:8881 כאשר X הוא מספר ה-IP שלכם. ולפעמים מדובר במספר IP,פורט ושם הדף לדוגמא: http:\\XX.XX.XX.XX:8881/mywebcam.htmlלאחר ההפעלה וקבלת הכתובת, כל מה שהינכם צריכים לעשות הוא לכתוב כתובת זו במחשב מרוחק בכדי לצפות במצלמה. כמובן שניתן לבצע זאת גם מהדפדפן של מחשב הבקרה לשם הניסוי ו\או צפיה למי שמעדיף בדרך זו.ועכשיו כל העולם צופה לי בתוכים \ בבית הגידול?
ראשית לא. אם לא נתתם את הכתובת הזו לאיש אין סיבה "שימצאו" את הכתובת. שנית, לרוב התוכנות (אם לא בכל התוכנות) יש אפשרות לאבטח את הצפיה, דהיינו הצבת סיסמא ורק בעלי הסיסמא מעבר לידיעת הכתובת יוכלו לצפות באותו דף המציג את שידור המצלמה.
מערכת בקרה צפיה מרחוק.

הגדל
לחץ להגדלה

 

אודות תוכיאינפו

השאר תגובה