אימון תוכים בסיסי

תוכים יכולים להיות חיות בית נעימות ומהנות. כמו כל חית בית אחרת אתה צריך לאלף את התוכי שלך להתנהגות המתאימה לך ולסביבת ביתך. תוכים "לא ממושמעים" לעיתים קרובות הופכים לתוכים מוזנחים הסגורים כל שעות היום בכלוב, לעומת זאת תוכי מאולף יכול להיות חיית בית למופת. זכור שזוהי אחריותך לאילוף התוכי ממש כפי שמחנכים ילדים קטנים.

עקרונות היסוד לאילוף התוכי / אימון התוכי: 
לרוב ההתנהגויות הלא רצויות של התוכים אפשר להשתמש בכמה עקרונות תרגול מאוד יסודיים. ההצעה היא להחל את התרגול קרוב ככל האפשר להבאת התוכי הביתה ולאחר תקופת הסתגלות, ככל שתדחה את זמן תחילת האילוף כן יקשה עלייך לשנות התנהגות לא רצויה.

אלף את התוכי רק כאשר הנך רגוע ונינוח.
אילוף התוכי יעשה רק כאשר אתה רגוע, אילוף התוכי דורש סבלנות רבה. ודא שאתה במצב רוח טוב לאילוף. לכן בחר בזמן השקט והרגוע ביותר מבחינתך.

אלף את התוכי בזמנים בהם התוכי רגוע. 
בחר בזמנים בהם התוכי מקשיב ורגוע והינך יכול להשיג את מירב תשומת הלב שלו.
למד לקרוא ולהבין את שפת הגוף של התוכי שלך. 
למד כיצד התוכי שלך מתקשר עמך. כדי לאלף את התוכי שלך באופן אפקטיבי אתה צריך לדעת האם התוכי מפחד מתנועות מסוימות שאתה מבצע. תוכי לחוץ לא יהיה מסוגל ללמוד ויהיה עסוק בחששות  או   ב"הגנה" על עצמו, לכן יש לדאוג תחילה שהתוכי שליו ולא לחוץ. אל תכריח את התוכי שלך לעשות וללמוד משהו שאינו רוצה לעשות.

מצא כיצד לתגמל את התוכי. 
תגמל את התוכי על מעשיו,זוהי הדרך שלך לומר לתוכי שהוא ביצע משהו " טוב ". חיזוק חיובי תמיד עובד הכי טוב כאשר מנסים לשנות התנהגות.

אסטרטגיית תירגול חיובית. 
שמור על  אסטרטגית תירגול חיובית. אם התוכי מתנהג באופן רע התעלם מההתנהגות הרעה הזאת. התוכי רוצה תשומת לב כל כך והתעלמות מההתנהגות הזאת זהו " עונש מספיק ". לעולם אל תעניש את התוכי שלך. זה יכול להוביל למצב בו התוכי יחפש תשומת לב על ידי ביצוע דבר " רע ". השימוש באסטרטגיה חיובית יכול להיות בצורת תשבוחות.
אלף את התוכי בשעות קבועות ולפרקי זמן קצרים. 
אלף את התוכי לתקופות קצרות על מנת שלא ימאס עליו והאילוף לא יהיה אפקטיבי.בעת האילוף נסה לעניין את התוכי ככל שניתן כך תשמור על תשומת לב מירבית בזמן האילוף.

אודות תוכיאינפו

השאר תגובה